• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • اِثَّلاثا ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Tuesday 22 Oct 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228674 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۳/۳/۲۴ - 17:07
 صادرات دارو  ۲ برابر افزایش می‌یابد
مسئول صادرات اداره کل دارو سازمان غذا و دارو اعلام کرد

صادرات دارو ۲ برابر افزایش می‌یابد

مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا بتواند در برنامه کوتاه‌مدت میزان صادرات دارو را تا ۲ برابر و در بلندمدت تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

به گزارش آفتاب صبح، به نقل از سازمان غذا و دارو ، سیدعلی معبودی، مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ارزش صادرات ایران در حوزه مواد اولیه و محصولات دارویی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته صادرات دارو در ایران گرچه در میان صادرات صنایع غیرنفتی سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده است اما در سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

معبودی بیان کرد: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا بتواند در برنامه کوتاه‌مدت میزان صادرات دارو را تا ۲ برابر و در بلندمدت تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات دارو را شاید بتوان یکی از پیچیده‌ترین انواع صادرات کالا به لحاظ لزوم ثبت و اخذ تأییدیه‌های کیفی در هر یک از کشورهای مقصد دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجا که محصولات دارویی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با سلامت جامعه در تمام کشورها از حساسیت بالایی برخوردار است، محصولات دارویی برای ورود به هر یک از بازارهای صادراتی باید از تمام این آزمون‌ها با موفقیت عبور کنند.

 

ارسال دیدگاه شما