• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • Sunday 19 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72859 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۱۹ - 14:40
دانش‌آموزان مبلغ فرهنگ بخشندگی در جامعه باشند
استاندار خوزستان:

دانش‌آموزان مبلغ فرهنگ بخشندگی در جامعه باشند

از دانش‌آموزان انتظار می‌رود مبلغ فرهنگ خیر بخشندگی در جامعه باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نفوذ کلام دانش‌آموزان در پدر و مادر بیش از پیش است، گفت: از دانش‌آموزان انتظار می‌رود مبلغ فرهنگ خیر بخشندگی در جامعه باشند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی در جشن ملی شور عاطفه‌ها که امروز (چهارشنبه، 19 مهرماه) در دبیرستان شاهد رضوان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خدای تبارک قرآن را به عنوان مژده خود برای هدایت بشر بر نبی اسلام ارزانی می‌دارد و در بطن هر سوره و هر سخنی، نام خدا است و خداوند صفاتی را برای خود انتخاب می‌کند.

وی افزود: خدا از میان تمام صفاتی که دارد، بخشندگی و مهربانی را به عنوان صفات برجسته و بارز برای خود می‌پسندد که انسان‌ها این صفات را بین خود ترویج و در شروع هر صحبتی برای خود تکرار کنند. تمام این‌ها برای ما درس و آموزش است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در جاهای زیادی از قرآن به انفاق تاکید و توصیه شده و انفاق به صورت علنی و مخفی تاکید شده است. یعنی در عین حال که کارهای خیر در خفا بیشتر توصیه می‌شوند، علنی بودن آن نیز اشکالی ندارد و توصیه شده است تا تشویقی برای مردم باشد.

شریعتی خاطرنشان‌کرد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) دستور می‌دهد اگر اهل یهود، مسیح و ... آمدند، با دین خودشان آن‌ها را قضاوت کن و بعد می‌گوید اگر می‌خواستیم شما را امت واحده می‌کردیم اما این کار را نکردیم تا شما در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید.

وی تصریح کرد: حضور در جامعه، تاثیرگذاری بر آن و تلاش در جهت کمک به کسانی که ممکن است دچار مشکل مالی باشند، فرضی از ثروتمندان برای حرکت به سمت جامعه عادلانه است. اگرچه الزاماتی مانند خمس، زکات و ... برای حرکت به سمت عدالت داریم که واجب بوده و عدم انجام آن مجازات دارد؛ خداوند کاری مانند انفاق را نیز برای تشویق در اختیار انسان‌ها قرار داده تا بتواند سنجش بیشتری کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: افرادی هستند که علاوه بر انجام این الزامات، آمادگی این را دارند که باز هم در زمینه کار خیر مساعدت و همکاری کنند و هر کس می‌تواند در یک بخش منشاء خیرات شود. همه این‌ها از وجوه مهربانی الهی است که خدا در بندگان خود ظاهر می‌کند.

شریعتی گفت: امیدوارم در این کارهای بزرگ و ارزشمند شرکت کنیم و خداوند به ما قول داده است، 10 برابر این کارها را برای ما جبران کند و همه این‌ها امتحانی است که ما نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در این زمینه بیش از پیش به فرهنگ اجتماعی کمک کنند و همت بورزند، اظهار داشت: شما دانش‌آموزان باید درس‌دهنده و گسترش‌دهنده فرهنگ خیر، بخشندگی و مهربانی در جامعه ایران اسلامی باشید. نفوذ کلام شما و استدلال‌های‌تان در خانواده‌ها و بر پدر و مادر بیش از پیش است.

استاندار خوزستان افزود: دانش‌آموزان از این بابت می ‌توانند مبلغ این فرهنگ خیر در جامعه باشند و از آن‌ها انتظار می‌رود با مهربانی و خوش‌زبانی، والدین را ملزم کنند که در این زمینه‌ها مساعدت کنند و ان‌شاءالله جامعه‌ای داشته باشیم که مهربانی و بخشندگی، سنت رایج آن باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین مهدی رفیعی‌دهکردی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها یک بهانه است تا به ما یادآوری کند که برخی چیزها را از یاد نبریم.

وی با بیان اینکه مصداق جشن عاطفه‌ها کمک مالی است، گفت: باید زنجیره‌ای از کلمات و مفاهیم به این کلمه ملحق شود. ما امروز جامعه‌ای داریم که نیاز به تلاش و کار دارد و تلاش و خدمت، نمونه‌ای از مهربانی است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی تلاش می‌کند، پاسخ زحمات پدر و مادر و تلاش جامعه خود را می‌دهد و در آینده مبلغ مهربانی برای جامعه‌اش خواهد بود.

رفیعی‌دهکردی عنوان کرد: وقتی از جشن عاطفه‌ها صحبت می‌کنیم به یاد همکاری، صبر، لبخند، نظم و انضباط و رعایت قوانین می‌افتیم. جامعه‌ای که حقوق یکدیگر را رعایت می‌کنند و قانون‌مدار است، جامعه مهربانی است و چنین جامعه‌ای به معنای واقعی باید هر روز خود را جشن عاطفه‌ها بگیرد.

وی دامه داد: امروز یک میثاق مشترک ببندیم که عاطفه را کنار نگذاریم. اگرچه ما ایرانیان به حکم پیام نبی اسلام و جامعه اسلامی، مردم مهربانی هستیم اما این مهربانی باید خود را در صحنه اجتماعی به‌ویژه در استان ما بیشتر نشان دهد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: این تصور غلطی در ذهن مردم است که فقط مسوولان باید کار کنند؛ اما مگر مسوولان بدون کمک آحاد جامعه موفق می‌شوند؟ امروز یادآوری می‌کنیم که نگاه خود را به سمت جامعه، مهربان‌تر کنیم.

ارسال دیدگاه شما