• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • Thursday 16 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 83773 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۷ - 15:22
تکمیل و راه اندازی بیمارستانهای در حال احداث از مهمترین مطالبات مردم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تکمیل و راه اندازی بیمارستانهای در حال احداث از مهمترین مطالبات مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل و راه اندازی بیمارستان های در حال احداث استان از مهمترین مطالبات مردم است.

به گزارش آفتاب صبح وبه نقل از گروه دریافت خبر ایسنا، علی محمد احمدی در این دیدار تکمیل و راه اندازی بیمارستان های در حال احداث از جمله بیمارستان 280 تخت خوابی یاسوج را از مهمترین مطالبات مردم دانست و افزود: با راه اندازی این بیمارستان ها تحول شگرفی در حوزه بهداشت و درمان استان رخ خواهد داد .

وی، تامین اعتبار لازم برای تبدیل وضعیت نیروهای این دانشگاه را از قائم مقام وزیر خواستار شد و بیان کرد: حدود 3000 نیروی انسانی دانشگاه به صورت شرکتی، قراردادی و بخصوص مشمول طرح هستند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار می رود، جهت تکمیل چارت سازمانی این دانشگاه مجوزهای لازم در خصوص تبدیل وضعیت برخی از پرسنل اداری و مجوز استخدامی های جدید در این راستا صادر شود .

احمدی تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد مامایی و علوم تغذیه از رشته های مورد نیاز استان در خصوص تحصیلات تکمیلی است.

  وی ادامه داد: تصویب چارت تشکیلاتی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که بدون شک توجه به این موارد موجب توسعه آموزشی این دانشگاه می شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی و افتتاح بخش جامع غربالگری سرطان در مرکز استان در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: قائم مقام وزیر بهداشت در زمینه تامین رادیوگرافی ثابت دیجیتال، سونوگرافی، اندوسکوپی کولونوسکوپی و تجهیزات آزمایشگاه قول همکاری دادند.

همچنین دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در این دیدار وضعیت بلاتصدی بودن بیش از ۱۲۰۰پست سازمانی دانشگاه مطرح و تاکید شد، که نزدیک به ۳هزار نیروی انسانی دانشگاه به صورت شرکتی قراردادی و بخصوص مشمول طرح هستند .

وی ادامه داد: خواستار این شدیم به منظور تامین بخشی از کسری اعتبار ناشی از موارد ذکر شده نسبت به تبدیل وضعیت تعدادی از این نیروها از حالت غیر رسمی به پیمانی و صدور مجوزهای استخدامی جهت تکمیل چارت سازمانی همکاری لازم صورت گیرد .

دکتر ایلامی بیان کرد: در این زمینه دستور لازم جهت اقدام مقتضی به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت صادر و پیگیر نتیجه آن خواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست، تصویب چارت تشکیلاتی مرکز تحقیقات گیاهی دارویی دانشگاه بود، تصریح کرد: همچنین تسریع در موافقت با راه اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد مامایی و علوم تغذیه از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این نشست بود که نتیجه آن می‌توانند به توسعه بخش آموزش دانشگاه کمک شایانی نماید .

دکتر ایلامی به راه‌اندازی و افتتاح بخش جامع غربالگری سرطان در مراکز استان در آینده ای نزدیک اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه تامین رادیوگرافی ثابت دیجیتال، سونوگرافی، اندوسکوپی کولونوسکوپی و تجهیزات آزمایشگاه نیز قول مساعد همکاری داده شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی استاندار و نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا، اظهار امیدواری کرد این پیگیری‌ها بتواند به صورت حوزه سلامت استان کمک کند.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رفع مشکلات حوزه سلامت استان با قائم مقام وزیر بهداشت دیدار و در زمینه رفع مشکلات حوزه سلامت استان رایزنی کردند.

 

ارسال دیدگاه شما