• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40746 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۹/۱ - 11:41
جریمه سنگین مالی کارفرمایان برای به‌کارگیری مشمولان غایب در مشاغل
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

جریمه سنگین مالی کارفرمایان برای به‌کارگیری مشمولان غایب در مشاغل

اگر کسی مشمول غایبی را به کار بگیرد و در سرکشی‌ها دیده شود برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز اما برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه سه سرباز از آن‌ها دریافت می‌شود.

به گزارش آفتاب صبح سردار ابراهیم کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به ابلاغیه‌ای که از سوی دولت به منظور عدم به کارگیری سربازان مشمول در مشاغل دولتی و خصوصی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با افرادی که در این زمینه تخلف کنند برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرحی در پایتخت در خصوص بنگاه‌های اقتصادی که شامل مغازه‌داران و ... می‌شود، افزود: اگر کسی مشمول غایبی را به کار بگیرد و در سرکشی‌ها توسط اماکن، نیروی انتظامی یا وزارت کار این مورد دیده شود برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز اما برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه سه سرباز از آن‌ها دریافت می‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه این ابلاغیه شامل حال همه اصناف اعم از خصوصی و دولتی است، اضافه کرد: داشتن کارت پایان خدمت برای استخدام در مشاغل دولتی جزو الزامات است.

وی درباره هزینه سالانه یک سرباز که باید توسط متخلفین پرداخت شود، توضیح داد: هم‌اکنون هزینه در نظر گرفته شده چهار میلیون و دویست هزار تومان است.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مشمولان غایبی که در طرح خرید غیبت شرکت کرده‌اند اما هنوز کارت پایان خدمت به دست آنها نرسیده است، گفت: تمام کسانی که پول و مدارک اولیه خود را ارائه کرده باشند و تایید نهایی را دریافت کنند حداکثر 15 روز تا یک ماه بعد کارت خود را دریافت می‌کنند.

به گفته کریمی کسانی که طی مدت یاد شده کارت به دستشان نرسیده است حتما مدارکشان دچار نقص بوده و با مراجعه یا تلفن تماس 096480 یا شماره پیامکی 110206010 آخرین وضعیت خود را استعلام کنند.

ارسال دیدگاه شما