• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73150 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۳ - 10:14
مجمع نمایندگان استان سه نماینده استانی با تجربه و باسابقه را به عنوان استاندار معرفی کرده است
علی اصغر یوسف نژاد

مجمع نمایندگان استان سه نماینده استانی با تجربه و باسابقه را به عنوان استاندار معرفی کرده است

بسیاری از استانداران مازندران بومی بودند و ضعیف عمل کردند ویا برخی از غیربومی‌ها نیز عملکرد قوی داشتند اما این طرح دولت که استانداران غیربومی باشند از نظر من ملاک مناسب برای تصمیم‌گیری نیست و سماجت و اسرار بر غیربومی بودن نیز در آینده در معدل عملکردها از متوسط به پائین است.




به گزارش آفتاب صبح؛ علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تیتر امروز، اظهار کرد: بومی و غیر بومی بودن استاندار نمی‌تواند ملاکی برای موفقیت در پیشبرد مشکلات مردم باشد ویا حداقل ملاکی قالب برای تعیین تشخیص عملکرد آن فرد نیست.


یوسف‌نژاد افزود: بسیاری از استانداران مازندران بومی بودند و ضعیف عمل کردند ویا برخی از غیربومی‌ها نیز عملکرد قوی داشتند اما این طرح دولت که استانداران غیربومی باشند از نظر من ملاک مناسب برای تصمیم‌گیری نیست و سماجت و اسرار بر غیربومی بودن نیز در آینده در معدل عملکردها از متوسط به پائین است.


وی عنوان کرد: استاندار غیربومی را هنگامی می‌توان انتخاب کرد که در استان فردی در رده این فرد غیربومی نداشته باشیم و اگر آن فرد نخبه و با رزومه بسیار قوی باشد  مشکلی در غیربومی بودن آن وجود ندارد.


 نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط ضعف استانداران غیربومی را عدم شناخت آن فرد از استان دانست و گفت: یکی از مواردی که برای استانداران غیربومی نقطه ضعف است  اینکه فرد غیربومی از ظرفیت‌ها و توان، نیروی انسانی، جریانات سیاسی و از محورهای توسعه و موضوعات قابل بحث در زمینه اقتصاد آن استان شناختی ندارند بنابراین این فرد شناختی از نیروهای خود و استان نداشته و نیاز به زمانی در حدود یکسال برای تسلط بر امور ادرای و اجرایی و امور مربوط به پروژه‌های بزرگ و اقتصاد و نیز روابط میان افراد با نفوذ و سابقه سیاسی و غیرسیاسی در امور استان‌ها را دارد که این یک مشکل طبیعی است بنابراین این زمان برای شناخت استان موجب عقب گرد آن استان برای پیشرفت می‌شود.


این نماینده اشاره کرد: استاندار غیربومی برای مدیران استانی که می‌خواهند حاکمیت را بر استان برقرار کنند پیامدهای منفی را ایجاد می‌کند بنابراین نمی‌توان مطلق فردی بومی و غیربومی را انتخاب کرد چراکه بومی ضعیف با غیربومی ضعیف فرقی ندارد و بومی قوی همانند غیربومی قوی است اما مهمترین ویژگی بومی قوی آن است که از استان شناخت بیشتری دارد و روابط استان را می‌داند و به سرعت بر استان مسلط می‌شود و می‌تواند به نفع استان نیز باشد.


وی یادآور شد: برای انتخاب استاندار آینده مازندران، مجمع نمایندگان استان سه نماینده استانی با تجربه و باسابقه را به عنوان استاندار معرفی کرد و گروه‌های سیاسی استان نیز گروه‌های سیاسی و بومی را معرفی کردند و امیدواریم فردی لایق و مسلط بر استان انتخاب شود.

ارسال دیدگاه شما