• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 11 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72595 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۲ - 12:52
رتبه سی‌ام کسب و کار زیبنده استان  البرز نیست
استاندار البرز:

رتبه سی‌ام کسب و کار زیبنده استان البرز نیست

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه البرز از پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: رتبه سی‌ام کسب و کار به هیچ وجه زیبنده استان البرز نیست.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه البرز از پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: رتبه سی‌ام کسب و کار به هیچ وجه زیبنده استان البرز نیست.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرنگار ایسنا، محمدعلی نجفی در مراسم شورای اداری استان البرز که امروز شنبه یکم مهرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: نگرانی‌های در بحث‌های اصلی استان در میان نمایندگان مردم و نماینده ولی‌فقیه در استان وجود دارد.

نجفی ضمن تشکر از خدمات مهندس طهایی در استان البرز افزود: گزارش اداره راه و شهرسازی و آموزش و پرورش کاربردی بود؛ اما حتما باید در گزارش‌ها به شاخص‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: رویکرد دولت همراه با آرامش در جامعه برای ما فرصت ایجاد کرده است. مبنای کار برای دستگاه‌های استان از امروز قرار داده خواهد شد. باید به این شاخص‌ها یک ماهه شش ماهه و سالانه توجه شود. در همه زمینه‌ها باید به این توجه شود. ما مدیرانی قاطع، پاکدست و امین نیاز داریم اما در کنار آن باید به تکریم ارباب رجوع نیز توجه کرد، می‌توان هم قاطع و هم مهربان بود.

نجفی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع گفت: چند روز قبل در یکی از جلسات استان مشکل یک تولیدگر را حل کردیم که ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده بود. نمی توانم بپذیرم که در البرز نرخ بیکاری در این حد باشد بنابراین باید در کنار همه مسائل به اقتصاد به خوبی پرداخته شود.

نجفی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این موضوع چیزی نیست که از عهده یک دستگاه برآید و به کمک همه بخش‌ها نیاز دارد و من درخواست دارم از دستگاه‌های نظارتی که بررسی کنند وام اشتغال حتما صرف اشتغال شود. همه باید تلاش کنند تا شرایط جذب سرمایه فراهم شود چون رتبه کسب و کار ۳۰ اصلا زیبنده البرز نیست. باید بین سرمایه‌گذار و سرمایه بر تفاوت قائل شد و به سرمایه‌گذار کمک کنیم.

وی تصریح کرد: ما در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی از پتانسیل بالایی برخورداریم.

نجفی با تاکید بر پایبندی به مسائل اخلاقی در قبال ارباب رجوع از جانب مدیران تصریح کرد: دولت فضایی در کشور فراهم کرده و باید از این فضا در جهت همدلی استفاده کنیم.

نجفی در خصوص نظم و انضباط اداری نیز گفت: مدیری که یک ساعت بعد از کارمند بیاید آن اداره لنگ خواهد زد. جلسات اداری مانند شوراها که عمده مدیران در آن هستند باید بعد از ظهر و بعد از ساعت اداری تشکیل شود. در ساعات اداری ارباب رجوع باید مقدم شمرده شود، بنابراین جلسات بزرگ در ساعات اداری لغو شود و مدیران نباید زیاد درگیر جلسات ستادی باشند.

نجفی بر سرکشی‌های میدانی نیز تاکید کرد و گفت: این حضور بسیار موثر است.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در البرز با بیان اینکه کارگروه های مختلف استان باید فعال شود، تصریح کرد: کارگروه های تخصصی باید در حوزه‌های مختلف کار کنند. باید از همه اندیشه‌ها استفاده شود. مدیران باید همراه دولت باشند اما مدیرانی که با اندیشه‌های مختلف حضور دارند را نباید از خودمان دور کنیم. تاکید من به مدیران این است که به حاشیه‌ها نپردازند، کسانی که در بخش اداری به مسائل دیگری جز مسائل تخصصی می پردازند قابل قبول نیستند.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های سرزده در دستور کار قرار خواهد گرفت، ادامه داد: شورای گفت و گو و اتاق بازرگانی نیز باید در استان فعالتر شوند.

نجفی تصریح کرد: نگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش و همکاری بین دستگاه‌های امنیتی نیز باید بیشتر شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در بحث راه‌ها  با بنیاد مستضعفان مذاکره شده است. همچنین زیباسازی ورودی شهرها به خصوص کرج باید در دستور کار قرار گیرد؛ چون کرج باید زیباتر از این شود. مهمان های البرز باید اقامت خود در استان را طولانی تر کنند چون در این بخش اشتغال ایجاد می شود.

وی افزود: من از دولت نیز درخواست کردم که به البرز به صورت ویژه نگاه کنند. مدیران هر قدر پیگیری خود را بیشتر کنند من بیشتر پشتیبانی می‌کنم. مدیران باید احساس کنند نیمی از جمعیت تهران در استان البرز است.

 

 

ارسال دیدگاه شما