• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72802 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۱۷ - 11:21
حرکت در حوزه فرهنگ به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی باشد
استاندار خراسان‌جنوبی:

حرکت در حوزه فرهنگ به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی باشد

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که تعاونی چند منظوره هنرمندان باید رویکرد اقتصادی و مبنای گردشگری داشته باشد، گفت: در حوزه فرهنگ باید به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی با اولویت اشتغال حرکت کنیم.


استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که تعاونی چند منظوره هنرمندان باید رویکرد اقتصادی و مبنای گردشگری داشته باشد، گفت: در حوزه فرهنگ باید به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی با اولویت اشتغال حرکت کنیم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، «محمدمهدی مروج‌الشریعه» دیشب ١٦ مهر  در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر خراسان‌جنوبی با معاون وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی با بیان این‌که برای تقویت بنیه فرهنگی و هنری استان باید جلسات مشترکی را با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار کنیم، گفت: در شرایطی که از نظر اقلیمی و اقتصادی خراسان‌جنوبی وضعیت خوبی ندارد، این‌که می‌بینیم مردم به فرهنگ و هنر روی می‌آورند را باید ارزشمند بشماریم و کمبودها را باید با سخت کوشی خودمان جبران کنیم.

وی با بیان این‌که استعدادهای زیادی در این منطقه وجود دارد که باید شکوفا شود، افزود: کشور به‌علت اجرای سیاست‌های غلط اقتصادی گذشته، با محدویت‌های مالی مواجه است و هم‌اکنون نیز منابع آینده را پیشخور می‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر این‌که از ابتدای سال ٩٧ اعتبارات فصل ٥ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ٦ برابر یعنی ١٥٠ میلیون تومان خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات هنرمندان برطرف شود، گفت: رشد اعتبارات سال ٩٦ خراسان‌جنوبی در حوزه فرهنگ ١١ درصد نسبت به ٩٥ افزایش دارد.

مروج‌الشریعه با اشاره به این‌که به حوزه هنر باید با حداکثر توان حمایت کرد، افزود: از هر کاری در هر شرایطی که از دست بنده برآید برای اصحاب فرهنگ و هنر دریغ نخواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که تالاب کجی نهبندان باید به یک فرصت اقتصادی در حوزه گردشگری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فرهنگ و هنر باید یک سری موضوعات در استان به یک برند تبدیل شود و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در این خصوص در استان برگزار شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی پتانسیل بین‌المللی کردن سه رشته مهم را دارد که می‌توان جشنواره ملی و بین‌المللی با آن موضوعات برگزار کرد که یکی از آن‌ها تالاب کجی نهبندان است، گفت: جشنواره نمکی در تالاب کجی نهبندان را حمایت کامل می‌کنیم و استانداری در این زمینه آمادگی دارد کلیپ‌هایی را تولید کند و به‌منظور جذب گردشگر برای همه سفارتخانه‌ها ارسال کند.

در حوزه فرهنگ به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی حرکت کنیم

مروج‌الشریعه با بیان این‌که تعاونی چند منظوره هنرمندان باید رویکرد اقتصادی و مبنای گردشگری داشته باشد، گفت: در حوزه فرهنگ باید به سمت تقویت بنیان‌های اقتصادی با اولویت اشتغال حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مسائل اجتماعی در کشور مسائل عمیق و بسیار پیچیده است و یکی از مسائلی که می‌تواند ساماندهی داشته باشد، مسأله فرهنگ است.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد برنامه‌ریزی کند که در هفته‌ای یک شب برنامه‌ای سرکشی از خانواده اصحاب فرهنگ و هنر را داشته باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما