• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • اِلأَربِعا ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • Wednesday 15 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73084 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۲ - 10:06
اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام است
مهندس بازوند استاندار کرمانشاه:

اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام است

استاندار کرمانشاه گفت: استان از آمادگی کامل برای عبور زوار اربعین برخوردار می باشد و استان دیالی نیز هماهنگی ها و پشتیبانی های لازم را در این زمینه انجام داده است.

استاندار کرمانشاه گفت: استان از آمادگی کامل برای عبور زوار اربعین برخوردار می باشد و استان دیالی نیز هماهنگی ها و پشتیبانی های لازم را در این زمینه انجام داده است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در پایان نشست مشترک با مثنی التمیمی استاندار دیالی و هیئت اداری و امنیتی و انتظامی همراه که در خسروی برگزار شد، در جمع خبرنگاران پیرامون همایش بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: راهپیمایی ایام اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام است که هر ساله با شکوه تمام برگزار می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: شرایط و استقرار جدیدی که در مرز خسروی و دیالی پیش آمده است مایه خرسندی است و این شرایط تازه می تواند بستری برای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل های دو استان باشد.

این مقام عالی استان عنوان کرد: جای خوشحالی بسیار دارد که شرایطی فراهم شده تا امسال میزبان زوار عبداله الحسین (ع) در ایام اربعین باشیم.

وی تصریح کرد: بی گمان عبور زوار اربعین از مرز خسروی و منذریه استان دیالی فرصتی بسیار مناسب برای توسعه و پیشرفت دو استان خواهد بود.

مهندس بازوند در ادامه سخنانش به پیرامون نشست مشترک با هیئت عراقی اظهار داشت: این نشست مشترک 3 ساعته که با هیئت عراقی و با محوریت عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین برگزار شد؛ موضوعات مختلف امنیتی، حمل و نقل، پشتیبانی و امور صدور روادید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: موضوع تأمین امنیت زائرین اربعین از مرز منذریه تا بغداد بسیار مهم است و باید اوضاع را به گونه ای مدیریت شود که زوار بدون هیچگونه نگرانی به عتبات عالیات بروند.

این مقام عالی استان اظهار داشت: بسیار مایل هستیم که پس از ایام اربعین نیز همچنان عبور زوار به عتبات عالیات برقرار بماند زیرا این فرصتی برای توسعه هر دو استان است.

وی افزود: مدیریت ارشد استان کرمانشاه مایل است پس از ایام اربعین یک تیم مشترک کارشناسی تشکیل گردد و موضوع توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی دو استان را پیگیری کند.

مهندس بازوند با تاکید بر این موضوع که شرایط برای عبور مطمئن زوار به عتبات عالیات فراهم است در ادامه عنوان کرد: استان کرمانشاه از آمادگی کامل برای عبور زوار اربعین برخوردار است و استان دیالی نیز هماهنگی ها و پشتیبانی های لازم را در این زمینه انجام داده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مدیریت ارشد استان تمام توان خود را به کار گرفته است تا با برگزاری مناسب میزبانی اربعین حسینی، این میزبانی در سال های آینده نیز تداوم یابد.

ارسال دیدگاه شما