• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73284 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۹ - 16:38
 براي جذب سرمايه‌گذار کمک کنید
استمداد نيكبخت از رسانه‌ها

براي جذب سرمايه‌گذار کمک کنید

محمد ناصر نيكبخت كه حالا - پس از ابقا - با نيرو و توان بيشتري كارهاي خود در دولت دوازدهم در سمت استانداري همدان، دنبال مي‌كند، روز دوشنبه در نمايشگاه مطبوعات حاضر شد تا هم بازديدي از اين نمايشگاه داشته باشد و هم در جلسه بررسي وضعيت نقش مطبوعات محلي در توسعه فرهنگي همدان، شركت كند.

میز نقد - آفتاب صبح؛ پرویز محمدی

 

اين جلسۀ همايش‌گونه مدت زمان كمي داشت و به‌خوبي برنامه‌ريزي نشده بود زيرا نه سخنرانان توانستند به دليل بي‌اطلاعي از سخنران بودن خود در اين جلسه، به‌خوبي نظر خود را اعلام كنند و نه زمان 40 دقيقه‌اي اين جلسه فرصت اداي مطلب را داشت .

به همين دليل بهتر است خانه مطبوعات و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بار ديگر اين جلسه را در شكل همايشي تخصصي تكرار كنند  تا با فرصتي در حد موضوع، مطالب بهتر بيان شود و اثرگذار نيز باشد.

علي‌ايحال آنچه در اين جلسه اتفاق افتاد، سخنراني خوب استاندار با در نظر گرفتن موضوع جلسه و يادآوري جاهايي بود كه مطبوعات بايد در آن ورود كنند تا توسعه فرهنگي استان تسريع شود.

سخنان نيكبخت از دو جهت عمده قابل ارزيابي است، يك جهت اشاره به جايگاه رسانه‌ها و پذيرش نياز همه مسئولان به رسانه و توصيه به جذب اعتماد و پاكي قلم و صداقت در كار است.

اما جهت ديگر مشخص‌كردن حوزه‌هايي است كه رسانه‌ها بايد بيشتر در آن حوزه‌ها ورود كرده و راه توسعه و پيشرفت جامعه را نشان داده و تسريع كنند.

در جهت اول آنچه مي‌توان از سخنان نيكبخت درك كرد، استقبال وي از نقد با رد تخريب است. متاسفانه مدتي است اقليتي كه در ميان آنها از حاميان دولت مهرورز هم وجود دارد، تخريب نيكبخت در استان را به‌خصوص در فضاي مجازي در دستور كار خود قرار داده‌اند.

سخنان نيكبخت در اين جلسه، هر چند كلي و براي همه رسانه‌ها كاربرد داشت اما در اصل هشداري به اين گروه بود كه با تخريب، توهين، بي‌صداقتي و انديشه گروهي داشتن، توفيقي نخواهند داشت و اعتماد مردم از قلم ناپاك سلب خواهد شد.

تحمل و ايستادگي نيكبخت در برابر اين گروه بي‌اخلاق اقليت نيز خود گوياي چگونگي رعايت حقوق اقليت است، نيكبخت هرگز اجازه نداد تا اكثريت طرفدار وي در استان با اقدامي حمايتي راه فعاليت اقليت را سد كند و اجازۀ شنيده شدن خواسته‌هاي آنها را ندهد، نمونه بارز اين اقدام، درخواست نيكبخت از طرفداران براي پايان دادن به كمپين حمايت از استاندار در استان بود تا مبادا در هياهوي اكثريت، صداي اقليت شنيده نشود. هر چند اين صدا با آلودگي به توهين، تخريب، افترا و بددهني ديگر براي كسي جاذبه نداشته و ندارد.

اما اين سخنان حرف اصلي نيكبخت نبود؛ بلكه حرف اصلي اين بود كه با آماري كه نيكبخت از توسعه استان و عملكرد خود در دولت يازدهم داد، همه بدانند كه استان بر روي ريل توسعه قرار دارد و براي جهش در توسعه نيازمند پشتيباني و همراهي رسانه‌ها در حمايت از سرمايه گذاران است.

در واقع هدف نيكبخت از حضور در نمايشگاه نيز ابلاغ اين پيام به همگان بود كه همدان براي سرمايه‌گذاري آماده است و از سرمايه‌گذاران استقبال مي‌كند و رسانه‌هاي استان نيز با معرفي خوب استان و شرايطي كه نياز به سرمايه‌گذار دارد و كمك به اجراي اقتصاد مقاومتي با فرهنگ‌سازي، همراه استان و توسعه آن و پشتيبان سرمايه‌گذاران هستند.

حالا نيكبخت در نشستي هم مطالبات رسانه‌ها را شنيده و هم انتظارات خود از رسانه‌ها را در دولت دوازدهم بيان كرده و از آنها اعتماد‌سازي و حركت براي فرهنگ‌سازي فعاليت‌هاي اقتصادي بخصوص سرمايه‌گذاري در استان را خواسته است، اكنون نوبت رسانه‌هاست تا به اين انتظارات در يك تعامل دو طرفه پاسخگو باشند.

 

ارسال دیدگاه شما