• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Friday 26 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 224 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۲۳ - 12:30
عمیق ترین گسل های دموکراسی ما، ناگهان نمایان شد
باراک اوباما:

عمیق ترین گسل های دموکراسی ما، ناگهان نمایان شد

رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از عملکرد پلیس گفت: کار ماموران حفظ حقوق قانون اساسی در کشور است.

به گزارش آفتاب صبح، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رئیس جمهور آمریکا درباره تیراندازی مرگبار به پنج مامور پلیس گفت: عمیق ترین گسل های دموکراسی ما، به صورت ناگهانی خود را نشان داد.
باراک اوباما در سخنانی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا در مراسم یادبود ماموران پلیس این شهر که در پی تیراندازی ها کشته شده بودند گفت کار این ماموران حفظ حقوق قانون اساسی در این کشور بود.


اوباما: عمیق ترین گسل های دموکراسی ما، ناگهان نمایان شد
باراک اوباما گفت: اقدام فرد تیرانداز در هدف قرار دادن ماموران پلیس، نه تنها اقدامی خشن بود بلکه نشان دهنده نفرت نژادی بود. عمیق ترین گسل های دموکراسی ما به صورت ناگهانی، خود را نشان داد و احتمالا بیشتر شد هر چند ما می دانیم که چنین اختلافاتی جدید نیستند و قطعا اینکه این اختلافات در گذشته بیشتر بودند. ما وقتی که با این خشونت روبرو می شویم از خود می پرسیم که آیا اختلافات نژادی در آمریکا اصلا قابل رفع شدن  است؟
ما از خود می پرسیم که آیا جامعه ی آمریکایی های آفریقایی تبار احساس می کنند که به صورت ناعادلانه و غیر منصفانه هدف پلیس قرارمی گیرد؟  ادارات پلیس هم احساس می کنند که آیا به صورت غیرمنصفانه  فقط به علت انجام دادن کارشان، بدنام می شوند؟ در این صورت آیا اصلا می توانند این دو گروه تجارب یکدیگر را درک کنند؟
باراک اوباما افزود:  ما تلویزیون را روشن می کنیم و یا در اینترنت گشت و گذار می کنیم و می بینیم که موضع گیری ها شدیدتر می شود و خط بندی ها پررنگ تر می شود. سیاستمداران محاسبه می کنند که چگونه جلب توجه کنند یا اینکه چگونه از پیامدها اجتناب کنند؟ ما همه اینها را مشاهده می کنیم و به این فکر می افتیم که ممکن است اوضاع بدتر شود. من این را درک می کنم. من درک می کنم که آمریکایی ها چه حسی دارند؟

ارسال دیدگاه شما