• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218402 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۹/۱۸ - 11:33
آب همدان کاملا سالم است
فرماندار همدان مطرح کرد

آب همدان کاملا سالم است

فرماندار همدان با بیان اینکه آب همدان کاملا سالم است، گفت: البته طعم و مزه آب همچون آب الوند نیست اما مشکلی نیز ندارد.

مسلم مخفی، فرماندار همدان در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌نور همدان در خصوص پرسش برخی دانشجویان در مورد آب و کیفیت آن، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که آب شرب همدان دچار مشکل شده و تلاش‌ها برای آبرسانی انجام شد.

 

مخفی با بیان اینکه سال ۸۳ و طی سفر مقام معظم رهبری به همدان آبرسانی از سد تالوار مصوب شد، عنوان کرد: البته آبرسانی از تالوار نیز طی چندین سال پیشرفت خوبی نداشت.

 

اولویت دولت سیزدهم؛ پروژه آبرسانی از سد تالوار

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت پروژه آبرسانی از سد تالوار در اولویت قرار گرفت، گفت: در روزهای بحران آب روند آبرسانی از سد به عنوان بک ابرپروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در یک اقدام جهادی سرعت گرفت.

 

بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان؛ اعتبار انتقال آب از سد تالوار به همدان

 

وی با بیان اینکه کار باید از مناطق صعب‌العبور انجام می‌شد و با تلاش شبانه‌روزی با اعتبار بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی محقق شد، اظهار کرد: شهر همدان ۲ هزار لیتر در ثانیه آب مصرف می‌کند که هزار و ۳۰۰ لیتر آب از تالوار بوده و مابقی از چاه‌ها و آب‌های جاری تامین می‌شود.

 

فرماندار همدان در پایان با تاکید بر اینکه اطمینان خاطر می‌دهیم که آب همدان کاملا سالم است، بیان کرد: البته طعم و مزه آب همچون آب الوند نیست اما مشکلی ندارد.

ارسال دیدگاه شما