• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 208288 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۵/۱۵ - 15:49
کاهش ورودی پرونده در مجموعه‌های قضایی استان همدان
معاون توسعه حل اختلاف استان خبر داد

کاهش ورودی پرونده در مجموعه‌های قضایی استان همدان

معاون توسعه حل اختلاف استان از کاهش ورودی پرونده در مجموعه‌های قضایی استان همدان خبر داد.

زهرا عزتی- سید هادی مصطفوی، معاون توسعه حل اختلاف استان همدان ۱۵ مرداد ماه در جمع خبرنگاران از کاهش ورودی پرونده در مجموعه‌های قضایی استان همدان خبر داد و گفت: سند تحول قضایی یکی از اسناد مهم قوه قضاییه بود که از زمان ریاست سابق قضاییه کلید خورد و در زمان ریاست فعلی قوه قضاییه ادامه پیدا کرد در استان همدان هم با تشکیل کارگروهی سند تحول قضایی از طریق یکی از معاوینین در حال پیگیری است و اقدامات مفیدی را در این زمینه در استان انجام گرفته و شاهد کاهش ورودی پرونده در مجموعه‌های قضایی استان همدان، در دادسراها، محاکم عمومی و حاکم تجدید نظر هستیم.

وی کنترل ورودی پرونده به دستگاه قضایی را یکی از مهم‌ترین موضاعات در سند تحول دانست و افزود: این اقدامات یکی از شاخصه‌های اجرای صحیح سند تحول قضایی است و استان همدان پایین‌ترین سطح نگه‌داشت پرونده را که شهروندان از طریق دفاتر خدمات قضایی مطرح شده سریعاً دستور رسیدگی به شعبه مربوطه صادر می‌شود.

مصطفوی با بیان اینکه استان همدان هرساله از حیث جرائم لسانی جز بالاترین رتبه بوده، ادامه داد: با اقداماتی که در طرح‌های مصلحین، معتذرین، شمیم رضوی، وکلای مصلح صورت گرفت استان همدان از حیث جرائم لسانی از رتبه اول استان حذف شد.

مصطفوی در بخش دیگر سخنانش متذکر شد: در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» که از سوی ستاد صبر ابلاغ شده و از ابتدای محرم آغاز و تا اربعین ادامه دارد، همدان به خوبی ورود کرده و اقدامات درخوری داشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد شاخص و بزرگان استان در این پویش شرکت کردند یادآور شد: در این بخش ۶۱ فقره پرونده دعاوی خانوادگی، ۲۹ مورد پرونده‌های کیفری و ۲۵ میلیارد ریال دعاوی مالی منتهی به صلح و سازش شده است، یک فقره قتل عمدی نیز که در شهرستان اسدآباد بود به مصالحه ختم شده است که مجموعا ۲۴۴ فقره سازش به حرمت پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در کل استان اجرا شده است.

سید هادی مصطفوی در پاسخ به خبرنگار الوند مبنی بر اختلافات مالک و مستأجر تاکید کرد: کارگروهی در بحث ساماندهی قیمت مسکن و اجاره بها ایجاد شده که از طریق این کارگروه اغلب پرونده‌ها پیش از فرآیند رسیدگی در شعب دستگاه قضا حل و فصل می‌شود.

وی به جدیت استان برای کنترل اجاره‌بها اشاره کرد و افزود: ماهیانه حدود ۸۰ پرونده برای تخلیه خانه در دو شعب حل اختلاف مطرح می‌شود که سعی می‌کنیم موضوع را با مصالحه بین طرفین حل و فصل کنیم.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دو حوزه قضایی به مجموعه حوزه‌های استان افزوده شده، به نحوی که یک حوزه در شیرین‌سو و یک حوزه در بخش زند شهرستان ملایر ایجاد شده است.

وی در خصوص حفظ اراضی زراعی و باغی اظهار کرد: طبق قانون حفظ اراضی زراعی و باغی، ساخت و ساز غیر مجاز جرم‌انگاری می‌شود اما ساخت و ساز غیرمجاز شهری در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی می‌شود و چنانچه ترک فعل صورت گیرد به شهرفروشی می‌انجامد که ما به شدت با آن مخالفیم

ارسال دیدگاه شما