• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218573 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - 14:27
افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در دهه فجر امسال
استاندار همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در دهه فجر امسال

استاندار همدان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی طی دهه فجر سال جاری، گفت: هزار و ۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و ۸۳ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در نشست خبری به مناسب دهه فجر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار محوری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن»، اظهار کرد: طی دهه فجر سال جاری هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در سطح استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا پروژه‌های کلنگ‌زنی در حد ضرورت انجام شود و اعتبارات به پروژه‌های ناتمام اختصاص یابد، بیان کرد: از هزار و ۴۳۳ پروژه مذکور هزار و ۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و ۸۳ پروژه و طرح کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۷۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: هزار و ۲۹۰ پروژه نیز از تعداد مذکور افتتاح و عملیات اجرایی ۸۲ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۱ طرح اقتصادی با اعتباری معادل ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: از تعداد طرح‌های اقتصادی مذکور ۶۰ طرح با اشتغالزایی برای هزار و ۷۸۴ نفر افتتاح و عملیات اجرایی یک پروژه نیز آغاز خواهد شد.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتباری معادل ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان در دهه فجر سال گذشته افتتاح و کلنگ‌زنی شد، گفت: از این تعداد ۹۵۶ پروژه با اعتباری معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۵۰ پروژه نیز با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه طی دهه فجر سال گذشته ۸۲۶ پروژه با اعتباری حدود هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان افتتاح شد، اظهار کرد: همانطور که ذکر شد این تعداد در سال جاری به هزار و ۲۹۰ پروژه با ۹ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است که نشان از افزایش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۸۱ پروژه با اعتباری حدود ۱۶۲ میلیارد تومان در سال گذشته کلنگ‌زنی شد، ادامه داد: طی دهه فجر سال جاری عملیات اجرایی ۸۲ پروژه با اعتباری معادل هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰ طرح اقتصادی در سال ۱۴۰۲ با اشتغالزایی برای هزار و ۴۳۸ نفر و اعتباری معادل ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شد، خاطرنشان کرد: طی دهه فجر سال جاری ۶۱ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هزار و ۷۸۴ نفر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

 

استاندار همدان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان زمین مورد نیاز این طرح تامین شد و مشکلی در این زمینه وجود دارد.

 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر در حوزه بنیاد مسکن افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۲۰۰ واحد مسکن شهری در شهر همدان شامل ۱۲۰ واحد طرح نهضت ملی کوی شهید بهشتی و ۸۰ واحد طرح حمایتی بنیاد مسکن در شهرک بهشتی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

 

وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی مطابق توزیع شهرستانی خبر داد و اضافه کرد: با احتساب این تعداد واحد و واحدهایی که طی هفته دولت افتتاح شد، ۶ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن روستایی تا کنون طی سال جاری تحویل داده شده است یا طی دهه فجر امسال تحویل داده می‌شود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی مذکور ۲۵۳ واحد در شهرستان همدان، ۵۰۱ واحد در شهرستان ملایر، ۴۱۷ واحد در شهرستان نهاوند، ۱۷۸ واحد در شهرستان تویسرکان، ۹۳ واحد در شهرستان اسدآباد، ۳۴۹ واحد در شهرستان کبودرآهنگ، ۱۶۷ واحد در شهرستان رزن، ۷۹ واحد در شهرستان درگزین، ۲۷۸ واحد در شهرستان بهار و ۱۳۵ واحد نیز در شهرستان فامنین تحویل داده شده یا تحویل می‌شود.

 

استاندار همدان با بیان اینکه مساحت واحدهای قابل افتتاح ۲۲۸ هزار و ۳۵۵ مترمربع است، گفت: ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این تعداد واحد پرداخت شده است.

 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ۵ هزار قطعه زمین روستایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در ۶۰ روستای استان همدان کلنگ‌‍زنی و واگذار می‌شود، اظهار کرد: در ۱۰ روستای همدان ۷۹۸ قطعه زمین واگذار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ روستای ملایر ۶۰۴ قطعه زمین، در ۷ روستای نهاوند ۴۵۶ قطعه زمین، در پنج روستای تویسرکان ۲۲۴ قطعه زمین، در ۸ روستای اسدآباد هزار و ۳۲۹ قطعه زمین، در ۹ روستای کبودرآهنگ ۸۵۱ قطعه زمین، در شش روستای بهار ۴۸۹ قطعه زمین، در دو روستای رزن و درگزین ۱۴۶ قطعه زمین و در دو روستای فامنین ۱۰۳ قطعه زمین واگذار می‌شود.

 

این مقام مسئول از افتتاح و بهره‌برداری ۸۵ اجرای طرح هادی روستایی با اعتباری معادل ۱۵۳.۵ میلیارد تومان خبر داد و ادامه داد: این طرح‌ها شامل بهسازی معابر روستایی و جدول‌گذاری و جمع‌آوری آب‌ها روان است.

 

استاندار همدان با بیان اینکه طی دهه فجر سال جاری زمین رایگان در قالب جوانی جمعیت در سراسر استان خواهیم داشت، اظهار کرد: ۱۲۸ مورد در شهرستان نهاوند، ۲۴۱ مورد در قهاوند همدان، ۵۰ مورد در فامنین، ۳۴ مورد در قروه درگزین زمین رایگان واگذار می‌شود.

 

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به ۴ هزار و ۸۱۵ نفر زمین در قالب گروه‌های ساخت زیرمجموعه طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان واگذار می‌شود، گفت: هزار و ۲۴ متقاضی نیز از امتیازات طرح بازآفرینی شهری برخوردار می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۱۵ هکتار زمین برای طرح‌های حمایتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بیان کرد: ۵۱۵ هکتار زمین در شهرستان ملایر در قالب دو شهرک امید و ایمان برای احداث بیش از ۸ هزار واحد آماده خواهد شد.

 

این مقام مسئول به پروژه‌هایی که در حوزه راه طی دهه فجر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث باند دوم کبودرآهنگ- قیدار- سلطانیه (۵ کیلومتر قابل بهره‌برداری خواهد شد)، چهار خطه کردن محور نهاوند- کنگاور، ایمن‌سازی محور برزول به دهفول (۱.۵ کیلومتر) و کلنگ‌زنی قطعه یک محور شیرین سو به قیدار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان و ۷.۵ کیلومتر در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

محمدرضا میرصفدری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با اشاره به اینکه به زودی آزمونی در قالب طرح شهید زین‌الدین در استان برگزار می‌شود اظهار کرد: در قالب این طرح ۹۰ نفر جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

 

میرصفدری با بیان اینکه ۸۰ نفر با آزمون استخدامی و ۱۰ نفر بدون آزمون آن هم از بین نخبگان استان جذب خواهند شد گفت: دو نفر از استانداران در شورای عالی اداری کشور شرکت می‌‌کنند که استاندار همدان نیز در این شورا حضور دارد و تلاش کرد این اتفاق برای همدان محقق شود.

 

وی بیان کرد: آزمون از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود و جوانان استان می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: تعهد استان در حوزه اشتغال ۲۰ هزار و ۷۰۶  بوده که تا هفته گذشته ۱۰۵ درصد محقق شده و این مهم توسط سه گروه ملی، استانی و شهرستانی هم رصد می‌شود.

 

حسینی با بیان اینکه رتبه استان در این بخش بین هفتم تا نهم متغیر است، گفت: قریب به ۲ هزار و ۷۰۰ مجوز اشتغال نیز در درگاه ملی اعطا شده که برخی استعلام‌هایی از سایر دستگاه‌ها نیاز دارند و نمی‌‌توان گفت ضعیف‌ترین دستگاه در این حوزه کدام  دستگاه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جلوگیری از خام‌فروشی محصولات نیز اقداماتی صورت گرفته که طی دو سال گذشته ۳.۵ برابر یعنی ۳۴۶ درصد جلوگیری از خام‌فروشی معدن و به صورت فرآوری را شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه شما