• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218602 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - 03:39
سد اکباتان ذخیره استراتژیک آب همدان است
فرماندار همدان مطرح کرد

سد اکباتان ذخیره استراتژیک آب همدان است

فرماندار همدان با اشاره به اینکه از سد اکباتان حتی یک لیتر هم برداشت نداریم و این سد برای ذخیره استراتژیک درنظر گرفته شده است، گفت: تکمیل پروژه کنارگذر غربی همدان نقش مؤثری در کاهش ترافیک استان همدان خواهد داشت.

مسلم مخفی، فرماندار همدان در نشست تبیینی در مسجد مهدیه همدان به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه به علت گرانی زمین، مردم شهرستان همدان در زمینه مسکن دارای دغدغه بسیاری بودند که علت این گرانی، نبود زمین مسکونی بود، اظهار کرد: برای رفع این مشکل در دولت سیزدهم طی مدت اخیر به اندازه کافی صدها هکتار زمین به طرح جامع شهر اضافه شد و علاوه بر آن طرح کوی پرواز به نتیجه رسید.

 

مخفی اضافه کرد: در همین راستا در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی در کوی پرواز، جنب فرودگاه همدان در حال ساخت بوده که ساخت این تعداد واحد مسکن توسط دولت در تاریخ استان همدان بی‌نظیر بوده است.

 

وی از ۲۰۸ پروژه قابل افتتاح در طول ایام دهه فجر در شهرستان همدان با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان اتفاقات خوبی طی دو ماه اخیر رخ داده که آغاز فعالیت بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان در هفت طبقه با ۲۷۲ تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف جراحی، ارتوپدی، رادیولوژی، عکسبرداری و اتاق‌های عمل مجهز با صرف اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان یکی از این موارد بوده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیمارستان اکباتان در حال حاضر در حال ارائه خدمات به مردم استان همدان است، عنوان کرد: افتتاح رسمی این پروژه مهم در فرصت مناسب انجام خواهد شد.

 

فرماندار همدان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که با ابزارهای مختلف از جمله رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای خود، مردم از اخبار خوب مطلع نشوند و همواره به دنبال تزریق و القاء یأس و ناامیدی و نیز سیاه‌نمایی در جامعه است، ادامه داد: باید خدمات و دستاوردهای ارزنده نظام از طریق جهاد تببین برای مردم بازگو شود.

 

مخفی به افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه خانه بهداشت، مرکز سلامت، سالن‌های ورزشی، ۱۲۰ واحد مسکن محرومین روستایی در دهه فجر در شهرستان همدان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ابرپروژه‌های استان بحث آبرسانی از سد تالوار به همدان به طول ۱۵۰ کیلومتر در دولت سیزدهم بود که ظرف شش ماه با تزریق اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان و نیز پای کار آمدن قرارگاه خاتم الانبیاء(ع) سپاه به نتیجه رسید و مشکل آب همدان رفع شد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم همدان هر ثانیه ۲ هزار لیتر آب مصرف می‌کنند که هزار و ۳۰۰ لیتر آن از سد تالوار و ۷۰۰ لیتر آن از چاه‌های اطراف همدان و آب‌های سطحی است؛ هم‌اینک از سد اکباتان حتی یک لیتر هم برداشت نداریم و این سد برای ذخیره استراتژیک درنظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: با اقدام به آبرسانی از سد تالوار به همدان نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌ای بزرگ در منطقه مهاجران اقدام شد که در حال حاضر این تصفیه‌خانه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است‌.

 

فرماندار همدان بیان کرد: در دهه مبارک فجر با حضور وزیر علوم دانشکده شیمی و علوم نفت و نیز ساختمان جدید دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی همدان و ساختمان دانشگاه D۸ به بهره‌برداری رسید. همچنین ۹۰۰ مدرسه در سطح کشور در دهه فجر به صورت همزمان افتتاح شد که تعدادی از این مدارس سهمیه شهرستان همدان بود.

 

مخفی با اشاره به خدمات ارزنده دولت در استان همدان و ضرورت تببین این خدمات، اظهار کرد: مسیر همدان به غارعلیصدر به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز به قتلگاه تبدیل شده بود که در حال حاضر پروژه چهارخطه کردن این محور در حال اجرا بوده و ایمن‌سازی این محور برای توسعه گردشگری استان همدان ضروری بود.

 

وی از فعال بودن پروژه کنارگذر غربی همدان با اختصاص اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه نقش مؤثری در کاهش ترافیک استان همدان خواهد داشت.

 

فرماندار همدان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث راه‌آهن همدان در حال رخ دادن است، تصریح کرد: وضعیت فعلی ترمینال و ایستگاه راه‌آهن در خور شأن مردم استان نبود که در همین رابطه برای ارائه خدمات هر چه بهتر ترمینال راه‌آهن با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حال احداث بوده و هم‌اکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است‌ که با انجام محوطه‌سازی، این طرح آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما