• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 208293 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۵/۲۳ - 17:36
افزایش ۱۳ درصدی تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۱
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد

افزایش ۱۳ درصدی تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۱

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ضمن اشاره به نقش تغذیه گیاهی در سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان، از افزایش ۱۳ درصدی تولید گندم نسبت به سال زراعی ۱۴۰۱ خبر داد.

بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم و جو، گفت: در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

الیاسی اظهار کرد: در راستای تغذیه گیاهی مناسب و بهینه، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان همدان در مزارع و باغات مصرف شد.

وی با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر افزایش تولید محصول گندم و جو در سال زراعی‌ ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، گفت: علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب شاهد افزایش ۱۳ درصدی تولید محصول استراتژیک گندم و همچنین رشد ۱۸ درصدی محصول جو نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ در استان همدان بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان یکی از مهم‌ترین روش‌های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی مناسب برشمرد که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

ارسال دیدگاه شما