• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Friday 26 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72411 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۲۲ - 12:40
با شناخت وارد استان قزوین خواهم شد/استانداری توسعه‌گرا و فرهنگ‌شناس
استاندار جدید قزوین:

با شناخت وارد استان قزوین خواهم شد/استانداری توسعه‌گرا و فرهنگ‌شناس

استاندار جدید قزوین گفت: در چند روز اخیر شرایط استان قزوین را مطالعه کرده‌ام و به هرحال با یک شناخت نسبی وارد این استان خواهم شد.

به گزارش آفتاب صبح؛ استاندار جدید قزوین با بیان اینکه فردی سیاسی هستم گفت: رابطه خوبی با تشکل های سیاسی و احزاب داشته و خواهم داشت.

عبدالمحمد زاهدی، استاندار جدید قزوین در گفتگو با  ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به اینکه از شرایط استان قزوین شناخت دارم اظهار کرد: چون مسئول امور استانهای وزارت کشور بوده و به کل کشور سفر کرده‌ام، همه کشور را می شناسم.

وی افزود: پایه‌های گزارش وزارت کشور از استانها را من تهیه کرده‌ام و همین امر باعث شده تا شناخت خوبی از استان قزوین داشته باشم زاهدی عنوان کرد: در چند روز اخیر شرایط استان قزوین را مطالعه کرده‌ام و به هرحال با یک شناخت نسبی وارد این استان خواهم شد وی تأکید کرد: من یک آدم سیاسی هستم و با همه احزاب، تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد رابطه خوبی دارم و با همه کار خواهیم کرد .استاندار جدید قزوین که هم اکنون در سوگ برادر خود نشسته است در پایان در رابطه با زمان مراسم معارفه نیز گفت: این مراسم به احتمال زیاد هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

توسعۀ همه‌جانبه؛ نگاه همیشگی زاهدی است

به گزارش آفتاب صبح؛ لازم به ذکر است که عبدالمحمد زاهدی از آن دست سیاستمداران توسعه‌گرایی‌ست که به کار فرهنگی تمایلات فراوانی داشته و دارد؛ او ارزشمندی تاریخ؛ تمدن؛ فرهنگ و اندیشۀ بشری و در کنار آن حکمت و اندیشۀ اسلامی را ارج نهاده و به آن توجه ویژه دارد؛ در کردستان هم این نگاه را در حوزه فرهنگ داشت.

این می‌تواند نقطه عطفی برای استان قزوین باشد. همانگونه که اسناد فرهنگی و اجتماعی استان قزوین حکایت دارند؛ این استان اگرچه فضایی صنعتی و اقتصادی دارد اما در حوزه فرهنگ هم در کشور بسیار تاثیرگذار است.

استان قزوین با حضور هنرمندانی همچون «میرعماد حسنی سیفی قزوینی» که بیشترین تأثیر را در تکامل خط نستعلیق گذاشته؛ همواره یکی از ستارگان پر فروغ در عرصه خوشنویسی جهان اسلام به شمار می‌آید.

این پیشینه‌ محکم و وجود هنرمندانی همچون میرزا محمد حسین عمادالکتاب قزوینی، میرزامحمد علی خیارجی قزوینی (اولین خوشنویسی که بسم‌الله را به صورت مرغ طغرا ترسیم کرد)، عبدالمجید طالقانی، ملک محمد قزوینی سبب شده تا امروز قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور نامیده شود.

امید داریم در کنار نگاه توسعه‌گرای زاهدی؛ نگاه او به فرهنگ هم که در تار و پود او تنیده شده؛ در استان قزوین هم منشأ خیر و برکت باشد.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما