• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 10323 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۵/۱۷ - 17:32
مناظره داغ 2 ساعته شریعتمداری و خرازی
از طریق برنامه نگاه یک و راجع به مسائل مختلف:

مناظره داغ 2 ساعته شریعتمداری و خرازی

شریعتمداری:آقای روحانی گفتند همه تحریم ها به طورکامل لغو خواهد شد اما نشد/خرازی:رویه شدن برجام،خیانت است.

به گزارش آفتاب صبح و خبرگزاری صداوسیما، سید محمد صادق خرازی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران بیشترین زجر را می کشند و اگر خبرشان حرفه ای باشد به یک نحو تحت فشار قرار می گیرند و اگر جانبدارانه باشد مردم نمی پسندند.
 
خبرنگاران در ایران در سطوح پایین اقتصادی هستند
 
وی گفت : خبرنگار کسی است که مسئولیت ابلاغ خبر و گزارش را دارد و نیازمند آزادی بر اساس قانون است.
 
خرازی در ادامه افزود: هر چه دست خبرنگاران را بر اساس چارچوبها و قانون اخلاق باز بگذاریم رسانه هایشان قدرت نفوذ بیشتری پیدا می کنند و خبرنگاران این رسانه ها نیز آزادانه و با شجاعت و صبوری فعالیت می کنند .
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران را در ایران مطلوب می دانید گفت : تا آنجا که من اطلاع دارم خوب نیست و شجاعتی که باید داشته باشند ندارند زیرا اگر صریح صحبت کنند مورد پرسش واقع می شوند و اگر قوی عمل کنند گرفتار می شوند و این مخصوص یک جریان فکری نیست .
 
این کارشناس سیاسی گفت : خبرنگاران در سطح پایین اقتصادی هستند در حالیکه در دنیا سال بازنشستگی خبرنگاران با دیگر کارمندانشان متفاوت است و خبرنگاران 15 یا 18 سال بازنشسته می شوند .
 
خرازی افزود : من هشتاد تا صد دوست خبرنگار دارم و هیچ کدامشان وضع زندگی مناسبی ندارند .
 
در بخش دیگری از این برنامه هم مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت : کار خبر و خبرنگاری از آنجا که گزارش واقعیات است نوعی خدمت محسوب می شود و طبعا در برخی مواقع خبرنگاران با چالش روبرو می شوند .
 
حسین شریعتمداری افزود : خبرنگار باید شجاع و صبور باشد و خبرنگاری با پشت میز نشستن و زیر کولر بودن سازگاری نداردو خبرنگار باید وارد معرکه شود .
 
 
خبرنگاران در ایران در سطوح پایین اقتصادی هستند
 
وی گفت : مثلا در بحث حقوق های نجومی ما وارد موضوع شدیم و اسنادی را به دست آوردیم که سخت هم نبود و خیلی ها دنبال این بودند که این اسناد از کجا بیرون رفت .
 
شریعتمداری افزود : در این مورد برخی مسئولان پشت تریبون آمدند و از کسانی که فیش های نجومی را مطرح کردند تشکر کردند اما برخی از همین ها دنبال این هستند که چه کسی فیش ها را لو داد .
 
وی گفت: مهم این است که خبرنگار و رسانه کارش را درست انجام داده باشد و از دایره حق بیرون نرفته است و برای مردم کار کرده باشد و واقعیت را غیر واقعی تفسیر نکند .
 
شریعتمداری گفت : اگر قرار باشد کار خبرنگاری این چنین باشد چالش هم ایجاد می شود .
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا اکنون خبرنگاران نزد مسئولان یا صاحبان قدرت جایگاه دارند افزود : خبرنگاران در میان مردم جایگاه خوبی دارند و مثلا یک روزنامه یا نشریه یا در فضای مجازی وقتی به جای اینکه به مسائل اصلی بپردازد و حاشیه سازی کند و اذهان را از مسیر اصلی به انحراف بکشد طبیعی است که مورد احترام مردم نیست چرا که برخی روزنامه ها برای برخی جریان ها جاده صاف کن می شوند .
 
وی گفت : البته این جایگاه در مجموع معتبر و خوب است و به قول معروف احترام امام زاده را متولی آن نگه می دارد و اگر قرار است رسانه ای مطلوب باشد باید از مطلوبیت خود شواهدی را ارائه کند .

ارسال دیدگاه شما