• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 10379 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۶/۳ - 14:16
تولید 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور
حسن قاضی زاده هاشمی:

تولید 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور

وزیر بهداشت: درچارچوب اهداف سیاست‌های اقتصادمقاومتی، داروسازان موفق شده اند 97 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید و تامین کنند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن قاضی زاده هاشمی در پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران، افزود: بخش عمده ای از فعالیت های حوزه سلامت به عهده 20 هزار داروساز کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ادامه داد: سهم جامعه داروسازی در تولید کشور بی نظیر است و آنچه درباره اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است داروسازان از سال ها قبل آغاز کرده اند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در شروع دولت هشت نفر از برترین‌های علمی کشور از جمله برترین های جهان بوده‌اند، ادامه داد: اکنون این تعداد به 36 نفر افزایش پیدا کرده است که 50 درصد آن‌‌ها داروساز هستند و در صحنه‌های بین المللی حضور داروسازان ایرانی دیده می‌شود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید و تامین 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور  معایب و محاسنی نیز داشته است اما اگر این توان بومی نبود اکنون هزینه دارو چهار برابر بیش از آنکه مردم می پردازند بود و در کشور با یک بحران دارویی مواجه می شدیم.

ارسال دیدگاه شما