• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ٢٨ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 7 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 10425 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۶/۱۴ - 13:54
مذاکره با روسیه کلید حل بخشی از مشکل سوریه است
اوباما:

مذاکره با روسیه کلید حل بخشی از مشکل سوریه است

تلاش برای جمع کردن همه نیروهای موجود در سوریه کار دشواری است اما مذاکره با روسیه کلید حل این مشکل است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از چین ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز طی سخنرانی در چین اعلام کرد اگر ما از روسها واکنش لازم را  دریافت نکنیم ، معلوم نیست ورود به مرحله بعدی در سوریه چگونه پیش خواهیم رفت.

وی  گفت: به توافقی درباره توقف درگیریها در سوریه نزدیک نشده ایم.
رئیس جمهور آمریکا گفت برای کاستن از خشونت و تقویت کمک رسانی در سوریه به عنوان مقدمه دستیابی به راه حل سیاسی بحران در این کشور تلاش می کنیم.
وی افزود مذاکرات دشواری در خصوص سوریه در جریان است ، ما با روسها در زمینه حمایت از طرفهای مختلف در این کشور و فرایند توسل به زور اختلافات شدیدی داریم . ما همواره به یافتن راهی برای کاهش خشونتها و بهبود روند ارسال کمکهای بشردوستانه در سوریه به عنوان پیش زمینه هایی برای حل اوضاع سیاسی در این کشور علاقمند بوده ایم.

 اوباما در ادامه گفت مذاکرات ما  با شی جینپینگ رئیس جمهور چین درباره حقوق بشر ، دستخوش تنش هایی است ولی اینها همه بخشی از شغل و حرفه ماست.  
وی با اشاره بر مشورت با انگلیس برای کاهش مشکلات اقتصادی حاصل از برگزیت گفت آمریکا به منظور اطمینان از اینکه پیامدهای حاصل از تصمیم انگلیس مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر همکاریهای تجاری تاثیری منفی نداشته باشد ، با انگلیس مشورت و رایزنی خواهد کرد.
 باراک اوباما افزود آمریکا به همکاری با انگلیس در زمینه های مختلف اعم از مبارزه با تهدیدات سایبری ، گروه تروریستی داعش و اوضاع اوکراین ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما