• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 4 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 121 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۱ - 12:59
لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم  و نفس‌های آخر آل خلیفه
لاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد:

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و نفس‌های آخر آل خلیفه

مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده است و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین از سوی آل خلیفه گفت: این اقدامات نشان دهنده نفس های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید می کنند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری مهر، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در نطق میان دستور گفت: یکی از حوادث تاسف آور که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جریان تروریسم منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد، اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد عالم بزرگوار دینی آیت الله شیخ عیسی قاسم بود که تصور نمودند با لغو تابعیت این مرجع بزرگ می توانند بحران سیاسی داخلی خود را به سوی آرامش سوق دهند.

نماینده مردم قم ادامه داد: البته این اقدام را باید در زنجیره ای از رفتارهای سبک سرانه این رژیم ارزیابی دقیق کرد که از طرفی حاکمیت خود را زیر سلطه پایگاه نظامی غربی و همچنین دخالت تانک های یک کشور عربی به ذلت کشاندند و تمامی نیروهای آزادی خواه را که به صورت مسالمت آمیز می خواستند اعتراضات دموکراتیک خود را ظهور دهند به زندان افکندند، من جمله شیخ سلمان، عالم دیگر بحرین.

رئیس مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر فعالان سیاسی را دستگیر کرده و به اموال و وجوهات شرعی دستبرد زدند و عده زیادی از مردم به خصوص جوانان را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: اقدامی که دیروز انجام شد سری جدیدی از اقدامات آل خلیفه علیه مردم بحرین است که اقدامی ضد انسانی و ضدبشری است.

نماینده قم تاکید کرد: این اقدام رژیم بحرین یادآور یاوه گویی های شاه نگون بخت ایران است که می گفت هر کسی که در حزب رستاخیز داخل نشود باید از تابعیت ایران خارج شود.

لاریجانی گفت: این درشت گویی ها سلطنت وی را واژگون کرد، رژیم آل خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آنها یک هزارم شاه ایران عده و عُده ندارد. این اقدامات نشان دهنده نفس های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید می کنند.

وی ادامه داد: مگر وابستگی یک شهروند به آب و خاک کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می کند؟ وابستگی به میهن را شما به مردم خود ندادید که بستانید.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکایی ها و انگلیسی ها که امروز در مقدرات این کشور کوچک مسلط شده اند حالا در آزمون دیگری قرار گرفته اند که در مقابل دعاوی زیاد خود در زمینه حقوق بشر این رفتار بدوی را چگونه توجیه می کنند.

وی تصریح کرد: آنها و برخی سلطنت نشین های ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش می زنند، آیا این رفتار آرامش بخش است یا آتش باری برای به هم ریختگی امنیتی منطقه است؟ مگر مردم بحرین چه می خواهند که با داغ و درفش و لغو تابعیت با  آن ها مواجهه می شود؟ حرف مردم بحرین یک امر روشن و ساده است که همه در انتخابات با رای مساوی شرکت کنند. این توقع زیادی است که چند سال آنها را به خاک و خون کشیدید؟

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل خلیفه را محکوم می کند و به حاکمان بحرین هشدار می دهد این اهانت به ساحت آیت الله مجاهد ماجراجویی گستاخانه است و تمام امیدها در وصول به راه حل مسالمت آمیز را از بین می برد و مردم زجر کشیده و محروم از حقوق اولیه را به عصیان وامی دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به آزادی فلوجه گفت: لازم می‌دانم پیروزی مردم عراق علیه تروریست‌ها در فلوجه را به این ملت عزیز و رشید و مسئولان دولت عراق تبریک عرض کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزادی فلوجه یک حادثه مهم در سال‌های اخیر بود، گفت: در سال‌هایی که حوادث بسیار نگران‌کننده در منطقه بخصوص عراق رخ داد، کانون مسئله در فلوجه بود؛ لذا منهدم کردن دژ تروریست‌ها در اقدامی سنجیده و حساب شده امری مهم بود.

وی با تشکر از مجاهدت‌های ملت عراق و نیروهای مسلح گفت: آزادی فلوجه عملی شجاعانه و دقیق بود و امیدواریم این شروعی باشد برای بیرون راندن کامل تروریست‌ها از صحنه عراق.

لاریجانی همچنین از تلاش‌های سربازان گمنام وزارت اطلاعات که توانستند توطئه‌های اخیر تروریست‌های تکفیری را خنثی کنند، تشکر کرد و گفت: مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده است و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار خواهد داد.

در ابتدای جلسه علنی امروز رئیس مجلس شورای اسلامی میلاد امام حسن (ع) را تبریک گفت.

 

ارسال دیدگاه شما