• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 271 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۳۰ - 11:50
تحولات بحرین/دفاع مردم بحرین از آیت الله شیخ عیسی
تشدید رویارویی مردم با رژیم آل خلیفه ؛

تحولات بحرین/دفاع مردم بحرین از آیت الله شیخ عیسی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت از تحولاتی که در بحرین در حال رخ دادن است نگران هستیم و برای جلوگیری از به وخامت گراییدن اوضاع خواهان مداخله بین المللی هستیم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مردم بحرین در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.
پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا بیانیه ای درباره  سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و حکم انحلال حزب الوفاق بحرین  صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:حکم یک دادگاه در بحرین برای انحلال حزب الوفاق و توقیف اموال آن در راستای آخرین تحولات نگران کننده در این کشور صورت گرفت.اتحادیه اروپا انتظار دارد که این حکم باطل شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤ،  از برپایی تحصن مسالمت آمیز بحرینی ها در مقابل خانه شیخ عیسی قاسم یک ماه می گذرد و بحرینی ها با وجود سرکوبگری ها و سختگیری های رژیم آل خلیفه، همچنان به پایداری خود ادامه می دهند.
تحصن کنندگان با سر دادن شعار و با بر افراشتن تصاویر شیخ عیسی قاسم حمایت خود را از مراجع و شخصیت های برجسته مذهبی نشان می دهند و بر پایداری خود تاکید می کنند.
اللؤلؤ افزود: دویست و هفده روحانی شیعه با صدور بیانیه ای اعلام کردند موجودیت شیعیان بحرینی هدف قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی الاتجاه  گزارش داد محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت از تحولاتی که در بحرین در حال رخ دادن است نگران هستیم و برای جلوگیری از به وخامت گراییدن اوضاع خواهان مداخله بین المللی هستیم.

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: پس از نزدیک شدن خودروهای زرهی و نظامی به تحصن کنندگان در میدان اعتصاب در الدراز، هزاران تن از مردم بحرین طی چند دقیقه در این محل حضور یافتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه ،  دبیر کل سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین الملل، تدابیر سرکوبگرانه ای که در بحرین ضد شهروندان این کشور اجرا می شود محکوم کردند و از نظام حاکم خواستند زندانیان را آزاد کرده و آزادی ها را مورد تعرض قرار ندهد.

شیخ حسین حداد روحانی لبنانی در گفتگو با العالم با تاکید بر قوی بودن مردم بحرین گفت: ما شاهد موضع گیری واقعی جامعه بین الملل در قبال اتفاقات بحرین نیستیم و کشورهای جهان باید جلوی تجاوز گری های آل خلیفه را بگیرند.
وی همچنین تاکید کرد؛ اگر جامعه جهانی جلوی تجاوز گری های نظام فاسد بحرین را نگیرد دیگر نباید کسی ما را برای دفاع از خودمان سر زنش کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم،  این شبکه هنگام پوشش مستقیم خبر و پخش تصاویر یورش نظامیان آل خلیفه به تظاهر کنندگان بحرینی در معرض انتشار نویزهای تعمدی قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی الاتجاه به نقل از مخالفان بحرینی اعلام کرد دژخیمان رژیم آل خلیفه تلاش می کنند به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی نزدیک شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شیخ حسین الحداد روحانی لبنانی در گفتگو با این شبکه گفت: حکومت آل خلیفه با چراغ سبزی که از آمریکا گرفته است در بحرین دست به سرکوب معترضان از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم می زند.
وی افزود: نظام فاسد بحرین به دنبال تغییر بافت جمعیتی کشور است و این هدف را با اعطای تابعیت به مزدوران دنبال می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الولوء، تظاهرات مردمی بحرین در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهرهای مختلف این کشور از جمله در منطقه الدراز زادگاه و محل سکونت ایشان ادامه دارد.
تظاهر کنندگان پلاکارت هایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده ای اهل عالم آیا منتظر جنایت آل خلیفه در بحرین هستید؟
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: شیخ حسین الحداد روحانی لبنانی در گفتگو با این شبکه گفت: حکومت آل خلیفه با چراغ سبزی که از آمریکا گرفته است در بحرین دست به سرکوب معترضان از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم می زند.
وی افزود: نظام فاسد بحرین به دنبال تغییر بافت جمعیتی کشور است و این هدف را با اعطای تابعیت به مزدوران دنبال می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، سازمان عفو بین الملل گزارش داد: تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز و انتقاد از مقامات و قوانین بحرین بهانه ای برای انحلال تشکل الوفاق و یا هر تشکل معترض دیگری نمی باشد.
سازمان عفو بین الملل افزود: شیخ عیسی قاسم روحانی بحرینی زندانی عقیده و اندیشه است و بدون هیچ دلیل قانع کننده ای و فقط به خاطر ادعاهای واهی مبنی بر دعوت به شورش و مخالفت با دولت زندانی شده است.

این سازمان بین المللی تصریح کرد: مقامات بحرین دلیل قانع کننده ای مبنی بر مسالمت آمیز نبودن تظاهرات معترضان ارائه نکرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، علمای بحرین از تظاهر کنندگان در منطقه الدراز خواستند امشب در اعتراض به سیاست های سرکوب گرانه علیه شیعیان این کشور بانگ تکبیر سر دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، علما و روحانیون بحرین طی بیانیه ای خواستار حضور گسترده مردم در اطراف خانه شیخ عیسی قاسم شدند.
نیروهای امنیتی آل خلیفه نیز با نزدیک شدن به محل تجمع تظاهر کنندگان در منطقه الدراز آنان را تحریک کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای امنیتی بحرین منطقه پیرامون منزل شیخ عیسی قاسم را که صدها تن در آنجا متحصن شده اند محاصره کرد.

ارسال دیدگاه شما