• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 18 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40639 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۱۵ - 15:58
بسیج مردمی: تلعفر را آزاد می کنیم
آخرین تحولات موصل

بسیج مردمی: تلعفر را آزاد می کنیم

فرمانده نیروهای بسیج مردمی: اگر حمایت ایران نبود موفقیت های ما حاصل نمی شد. با ورود به تلعفر و آزادسازی آن، همه را غافلگیر خواهیم کرد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما آخرین تحولات و رویدادهای عملیات آزاد سازی شهر موصل به شهر ذیل است...

14:23 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیروهای عراقی وارد مرکز شهرک حمام العلیل در جنوب موصل شدند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این شهرک برافراشتند.
   
 12:47 شبکه تلویزیونی الاتجاه در خبری فوری گزارش داد  13 نفر از عناصر ( گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در حمله هوایی ارتش عراق به مرکز منطقه حمام العلیل در نزدیکی موصل به هلاکت رسیدند.
بر اساس این گزارش، یگانهای نظامی به پیشروی خود به سمت مرکز منطقه حمام العلیل ادامه می دهند و درگیری های شدیدی در مرکز این منطقه به ویژه بازار اصلی رخ داده است.
   
 12:27 نیروهای امنیتی عراقی روستاهای طیشه، سید حسن، حراره، ابوشکه و الفارسیه را در جنوب غربی موصل آزاد کردند.
این شبکه همچنین به نقل از فرمانده عملیات نینوا از پاکسازی روستای سوادی و دانشکده کشاورزی و مناطق مجاور و محاصره داعش در بازار منطقه حمام العلیل خبر داد.

11:22 ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد عملیات آزادسازی موصل به خوبی پیش می رود. وی افزود نیروهای عراقی و بسیج مردمی خواهند توانست وارد تلعفر شوند و غرب عراق را آزاد کنند.
ابومهدی المهندس اظهار داشت درگیری با داعش دشوار و طولانی است زیرا مورد حمایت دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و عربستان سعودی و ترکیه است. نیروهای ترکیه مستقر در عراق نیروهای اشغالگر به شمار می روند و القاعده و داعش ساخته دست عربستان هستند.
وی افزود نیروهای بسیج مردمی از حمایت مستقیم و اساسی ایران برخوردارند و این اقدام به درخواست دولت عراق انجام می شود.
ابو مهدی المهندس تصریح کرد عربستان سعودی ریشه تروریسم در جهان است و ماشین تبلیغاتی علیه بسیج بر پیشروی آن تاثیر نخواهد گذاشت.  هدف ما شکست دادن و نابودی داعش است. اگر حمایت ایران نبود موفقیت های ما حاصل نمی شد.  وی افزود با ورود به تلعفر و آزادسازی آن، همه را غافلگیر خواهیم کرد.


11:00خبرنگار العالم از پیشروی نیروهای امنیتی عراق از چند محور در داخل موصل در میان فروپاشی صفوف گروه تکفیری صهیونیستی داعش خبر داد.

10:33 سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد تروریست های گروه (تکفیری صهیونیستی ) داعش بیش از هزار و ششصد نفر را از شهرک حمام العلیل در جنوب شهر موصل عراق ربودند.

10:30 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از پلیس عراق اعلام کرد آوارگان فراری از دست داعش در منطقه ای در شمال این کشور هدف حمله قرار گرفتند و هجده نفر از آن ها کشته شدند.


10:23 فرمانده عملیات ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق تأکید کرد شش محله شهر موصل تا پایان امروز از تروریستهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش پاکسازی خواهد شد.

 
07:00 گزارش اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما
 

06:30 یکی از فرماندهان پلیس عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشورکه به موازات رود دجله به طرف موصل پیشروی می کنند روز جمعه به آخرین شهر بزرگ پیش از موصل رسیدند.  
سرتیپ ثامر الحسینی گفت نیروهای پلیس فدرال وارد حمام العلیل در 20 کیلومتری جنوب موصل شدند.  
 
06:00  روستایی های اطراف شهر حمام العلیل می گویند تروریستهای داعش به طرف موصل در شمال عقب نشینی می کنند و هزاران نفر از ساکنان روستاها و شهرهایی مانند حمام العلیل را با خود می برند تا برابر حملات هوایی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.   

04:00 نیروهای امنیتی عراق با محاصره منطقه حمام العلیل درجنوب موصل در آستانه آزادسازی این منطقه هستند.نیروهای امنیتی عراق منطقه حمام العلیل را به محاصره کامل خود در آورده اند و منتظر ساعت صفر برای حمله به این منطقه هستند.
یکی از نیروهای پلیس فدرال عراق گفت: ما در این منطقه مستقر شده ایم و آماده حمله به حمام العلیل هستیم و تنها منتظر آن هستیم که توپخانه ارتش با هدف قرار دادن مواضع تروریست ها زمینه را برای حمله ما فراهم کند.

ارسال دیدگاه شما