• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٢ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 10 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40642 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۱۵ - 17:09
ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری می شود؟
کلینتون، هدف خشم آمریکایی ها از حاکمیت سیاسی

ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

سی ان ان در گزارشی به بررسی شرایط هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ کمتر از 5 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از نامه نیوز، در گزارش سی ان ان آمده است:

آمریکایی های به شدت از حاکمیت سیاسی خود عصبانی هستند، به عنوان یک مخالف دونالد ترامپ، باید گفت که هیلاری کلینتون همواره هدف این عصبانیت بوده است. اما این عصبانیت یک پایه و اساس دارد، بسیاری از آمریکایی ها بر این باور هستند که باراک اوباما و اعضای کنگره این کشور قادر به عملی کردن وعده های خود برای داشتن کشوری بهتر نبوده اند.

حامیان جمهوری خواهان در امریکا افزایش هزینه ها و بدهی های مالی را دلیلی برای این موضوع می دانند. در طرف مقابل حامیان دموکرات ها نیز ناتوانی اوباما در تصویب قوانین بیشر در کنگره را علت نارضایتی خود میدانند. رای دهندگان مستقل در آمریکا نیز از مجادلات حزبی بی امان در این کشور ابراز نارضایتی می کنند.

اما کنون ترامپ توانسته است که بر این نارضایتی ها غلبه کند. بله، طیف گسترده ای از حامیان وی جمهوری خواهان هستند. اما بسیاری دیگر از آنان در ایالت هایی مانند فلوریدا و اوهایو، مستقل هستند. برخی نیز حتی دموکرات هستند.

ترامپ با در پیش گرفتن سیاست نامزد سرخورده و عصبانی، به نوعی هیلای کلینتون را نامزد وضع موجودر در آمریکا معرفی کرد.

موضوع دیگری که به کلینتون ضربه و به ترامپ کمک می کند، اقتصاد است. در حالی که بحران رکود اقتصادی در آمریکا به پایان رسیده است و نرخ بیکاری کاهش یافته است، بسیاری از آمریکایی ها آن را احساس نمی کنند. این شک و گمان آنها نیز با رشد فزاینده وضعیت بی ثبات بازار کار تشدید می شود. بنابراین فراتر از شخصیت و سیاست های ترامپ، وی توانسته است بر این شک و گمان ها چیره شود.

ادعاهای ترامپ درباره اینکه صدها هزارنفر از شهروندان آمریکایی را به سرکار می برد.پس از آن حمله به کلینتون به عنوان فردی که آمریکا را به لیبرالیسم جهانی  و نه کارگران آمریکایی مدیون کرده است، باعث شد که وی بتواند با استفاده از این استراتژی تاثیرات خوبی بر مناظره ها بگذارد.

ارسال دیدگاه شما