• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 18 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40687 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۲۲ - 15:29
افزایش حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی استان یزد
استاندار یزد خواستار شد:

افزایش حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی استان یزد

استاندار یزد در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان ضمن تقدیر از همراهی بانکهای استان برای ارائۀ تسهیلات به بیش از 800 واحد تولیدی کوچک و متوسط خواستار حمایت بیشتر بانکها از واحدهای صنعتی استان شد.

استاندار یزد در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان ضمن تقدیر از همراهی بانکهای استان برای ارائۀ تسهیلات به بیش از 800 واحد تولیدی کوچک و متوسط خواستار حمایت بیشتر بانکها از واحدهای صنعتی استان شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان و نمایندگان و رؤسای بانکهای استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست استان یزد را استانی صنعتی و معدنی خواند و گفت: بیش از 3600 واحد صنعتی و تولیدی در استان مستقر است و به عبارتی دیگر استان یزد یک استان کارگری نیز محسوب می شود.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: خوشبختانه صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان علی رغم شرایط رکود و محدودیتهایی که در بازار صادراتی وجود داشت به تولید خود ادامه دادند و حتی با انباشت محصولاتشان در انبار اجازه ندادند کارگری در استان یزد بیکار شود.
وی افزود: بیش از 55 درصد از تولید کاشی و سرامیک کشور در استان یزد انجام می شود و در حالیکه 16واحد تولیدی کاشی در کشور تعطیل شد اما در استان حتی یک واحد کاشی و سرامیک تعطیل نشد.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همراهی بانکها بیش از 800 واحدی که در این کارگروه خواستار تسهیلات شده بودند، اقدامات لازم برای ارائه تسهیلات به آنها انجام شد.
استاندار یزد یکی از مشکلات بانکهای استان را محدودیت منابع دانست و گفت: برای استان یزد 4600 میلیارد تومان تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید در نظر گرفته شده است اما ما بیش از 2 برابر این مبلغ متقاضی داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از محورهای جذب سرمایه در استان محور گردشگری است از بانکهای استان خواست در این حوزه نیز حمایتهای لازم را انجام دهند.
میرمحمدی افزود: در حال حاضر فعالیتهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری در استان انجام شده و تعداد گردشگران خارجی و داخلی استان نسبت به سال 91 پنج برابر افزایش یافته است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود یکی دیگر از محورهای سرمایه گذاری در استان را انرژی خورشیدی دانست و خاطرنشان کرد: در این حوزه برای 1100 مگاوات انرژی متقاضی داشته ایم که برای تولید 650 مگاوات پروانه فعالیت و بهره برداری صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما