• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١ ذو القعده ١٤٤٥
  • Thursday 9 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40708 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۲۴ - 10:31
رفع مشکلات 2000 واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

رفع مشکلات 2000 واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات این استان را وضعیت مسکن مهر بیان کرد و گفت: برای رفع مشکلات دو هزار واحد مسکن مهر این استان تفاهم نامه ای با وزارتخانه نیرو منعقد شد.

 به گزارش آفتاب صبح و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر سید موسی خادمی در نشستی که با حضور نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر برگزار شد، گفت:  با همکاری وزارت نیرو مشکلات تامین منابع مالی مربوط به انشعابات پروژه های مسکن مهر استان که موانع اصلی است بر طرف می شود.
استاندار افزود: مطابق با مصوبه این نشست پس از تنظیم تفاهم نامه ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز تکمیل و افتتاح طرح های مسکن مهر استان توسط وزارت نیرو و ۴۰ درصد مابقی از محل فروش اراضی اداره کل مسکن و شهرسازی استان و از منابع مالی استان تامین می شود.
خادمی بر ضرورت رفع مشکلات مسکن مهر استان و تسریع در تکمیل و افتتاح آنها، تأکید کرد: هرچه سریعتر مشکلات مربوط به پروژه های مسکن مهر استان در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت جمع بندی و رقم اعتبار مورد نیاز آنها نهایی و اعلام شود.
استاندار تاکید کرد: پس از جمع بندی نهایی مشکلات و اعتبار مورد نیاز با تنظیم تفاهم نامه ای توسط مدیرکل دفتر فنی استانداری و مشارکت راه و شهرسازی و آب و فاضلاب استان در راستای تخصیص اعتبار و رفع این مشکلات که عمدتا مربوط به انشعابات آب و فاضلاب، برق و محوطه سازی هستند، برطرف شود.
خادمی تصریح کرد: همچنین در جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اراضی قابل فروش توسط این اداره مشخص و لیست خواهد شد و 40 درصد سهم استان از طریق فروش این اراضی و از منابع استانی در این زمینه تامین و تخصیص داده می شود.
به گفته وی، دو هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین منابع برای انشعابات آب و فاضلاب, برق و گاز مشکلات اصلی آنها رفع می شوند و شرایط تکمیل و تحویل آنها تسهیل می گردد.
استاندار یادآور شد: آورده مردم در مسکن مهر این استان ۴۷ میلیارد تومان بوده است و بیش از ۱۳میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل انشعابات این واحدها مورد نیاز است.
نماینده قایم مقام وزیر نیرو در این نشست خدمت به مردم به ویژه متقاضیان مسکن مهر را به وزارت نیرو یک اصل دانست و گفت: رفع مشکل انشعابات طرح مسکن مهر استان در این سفر در حال پیگیری است.
امیرکمالی افزود: با تلاش ها و پیگیری های به عمل آمده توسط استاندار در خصوص رفع مشکلات مسکن مهر کهگیلویه وبویراحمد، اتصال مسکن مهر های شهرستان های بویراحمد, کهگیلویه و گچساران به خط انتقال آب و فاضلاب و انشعابات برق و گاز خدمت پایدار به مردم و در اولویت وزارت نیرو قرار گرفت.
مدیرکل دفتر فنی استانداری هم در این نشست گفت: از مجموع ۵ هزار و ۱۲۷واحد مسکن مهر استان، هزار و ۶۸۰ واحد آن تحویل داده شده اند.
سیدحسین کاظمی افزود: مجموع پروژه های مسکن مهر استان اعم از واحدهای تحت نظارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان پنج هزار و 997 واحد است.

 

ارسال دیدگاه شما