• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 2 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40736 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۲۶ - 11:44
بشار اسد: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد ما هم‌پیمان آن خواهیم بود
در واکنش به سخنان دونالد ترامپ

بشار اسد: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد ما هم‌پیمان آن خواهیم بود

رئیس جمهور سوریه: امیدواریم که آمریکا به قانون بین المللی احترام بگذارد، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و حمایت از تروریست‌ها در سوریه را متوقف کند.

به گزارش آفتاب صبح، سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نوشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره این که چه انتظاری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دارد، گفت:‌ ما امیدواریم که آمریکا بی طرف باشد، به قانون بین المللی احترام بگذارد، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و طبعا حمایت از تروریست ها در سوریه را متوقف کند.
اسد افزود: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد، ما، روس ها و ایرانی ها و تعدادی دیگر از کشورها که خواستار شکست دادن تروریست‌ها هستند نیز هم‌پیمان طبیعی آن (‌ترامپ) خواهیم بود.
بشار اسد در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی پرتغال درباره همکاری با آنتونیو گوترس دبیرکل جدید سازمان ملل متحد که از اواخر همین ماه فعالیتش را به طور رسمی آغاز می کند گفت: ما آماده همکاری به هر شیوه ای برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه هستیم. ما طبعا مصلحت کشور و اراده مردم سوریه را مد نظر قرار می دهیم. انتظار ما از دبیرکل جدید سازمان ملل متحد این است در هر اظهار نظر و سخنرانی که درباره هر تنش و جنگی در جهان از جمله در سوریه می کند واقع گرا و منطقی باشد و این مسئولیت را به وزارت امور خارجه آمریکا واگذار نکند.

اوضاع کنونی سوریه مشابه جنگ جهانی بر ضد این کشور است
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد اوضاع کنونی سوریه مشابه جنگ جهانی بر ضد این کشور است و تنها گزینه پیروزی بر تروریسم است.
جنگ با تروریسم در سوریه نه فقط در راستای مصالح سوریه و ملت این کشور است بلکه در راستای مصلحت خاورمیانه و اروپا نیز هست و این چیزی است که بسیاری از مسئولان غربی تمایلی به آن ندارند ، یا نمی فهمند یا نمی خواهند به این واقعیت اعتراف کنند.
وی درباره این که آیا روسیه مهمترین همپیمانان سوریه است گفت : روسیه ، ایران و حزب الله از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و هر کدام از انان موفقیت های مهمی در جنگ با تروریسم در سوریه کسب کرده اند و پاسخ به این که کدام اهمیت بیشتری دارد بسی دشوار است. 

ارسال دیدگاه شما