• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • Sunday 19 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40757 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۹/۲ - 11:52
 ۴۰ میلیارد ریال نیاز استان بمنظور تکمیل پروژه های نیمه تمام زکات
استاندار سمنان:

۴۰ میلیارد ریال نیاز استان بمنظور تکمیل پروژه های نیمه تمام زکات

محمدرضا خباز اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال بمنظور تکمیل پروژه های نیمه تمام زکات مورد نیاز استان است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار سمنان در جلسه هماهنگی زکات استان که با حضور مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: بیش از ۳۰ پروژه نیمه تمام زکات در استان سمنان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار ۴۰ میلیاردی به اتمام خواهند رسید .
سید حمید رضوی مدیرکل کمیته امداد استان در این جلسه اذعان داشت : در استان سمنان ۲۰۰۰۰ نفر تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند که سعی گردیده است با ایجاد فضای مناسب فرهنگی و همچنین با حمایت مردم نوع دوست استان نیازهای این عزیزان تا حد امکان برطرف گردیده و در این راستا نیازمند تلاش بیشتر مسئولان اجرایی استان و بخصوص مدیران عضو ستاد زکات استان می باشیم .
وی همچنین ضمن قدردانی از تشکل ها و دستگاههای خدمات رسان استان سمنان خواستار مدیریت واحد و هماهنگی بین دستگاهی در ساماندهی صدقات اهدایی مردم شد و گفت: بدین منظور لازم است تا تمامی دستگاها، نهادها و موسسات با هماهنگی کمیته امداد نسبت به جمع آوری و توزیع صدقات اقدام نمایند .
حجت الاسلام سید عظیم علوی مسئول زکات استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به طرح تشویقی زکات در کشور گفت: بر اساس این طرح بازای زکات پرداخت شده توسط کشاورزان دولت نیز به همان میزان تشویق در نظر گرفته است که با اجرای کامل این طرح بزودی شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی مشمول این طرح در استان سمنان خواهیم بود .
وی میزان زکات جمع آوری شده استان را در سال ۱۳۹۴ را مبلغ ۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : از این میزان ۳۸ میلیارد ریال سهم پروژه ها و ۲۹ میلیارد ریال سهم فقرا بوده است .
ایشان گفت: طرح های نیمه تمام مشمول طرح زکات در استان سمنان شامل پروژه های عمرانی نظیر مسجد، حسینیه، خانه عالم، پروژه های زیرسازی روستا، آسفالت و ... بوده و امیدواریم با توسعه فرهنگ زکات و انجام تعهدات دولت شاهد تکمیل هرچه سریعتر آنها باشیم .
دکتر محمدرضا خباز نیز در این جلسه ضمن قدرشناسی از همت و همراهی کشاورزان در پرداخت زکات و یاری مستمندان گفت: اگر فرهنگ خمس و زکات در جامعه ی ما عمومی گردیده و توسعه یابد، دیگر شاهد وجود هیچ نیازمندی نخواهیم بود و در این راستا لازم است تا تمامی ارگانها و مردم با عزمی راسخ تلاش نمایند .

ارسال دیدگاه شما