• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72171 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۶ - 12:42
آیا کروبی و میرحسین به مسافرت‌ می‌روند؟
ناگفته‌های حفاظت قانونی

آیا کروبی و میرحسین به مسافرت‌ می‌روند؟

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی احمد سالک نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور خود گفته که سران فتنه ضربه سنگینی به اعتبار جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی و ملی زده‌اند؛ خیانت کرده، مسجد آتش زدند، باید بدانند که فتنه بزرگ‌تری در پیش‌رو داریم و باید مراقبت نمود.

سالک ادامه داده که: اکنون در مقام مقایسه کودتای ترکیه با فتنه ۸۸ نیستم، سران فتنه حَسَب ظاهر در حصرند؛ در حالی که خبر داریم در آسایش و رفاه هستند. به کسانی که به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند، توصیه می‌کنم از این کار دست بکشند زیرا این حصر به نفع سران فتنه است؛ چرا که اگر محاکمه شوند، شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

این درحالی‌ست که مکرر برخی از نمایندگان مجلس از جمله مطهری و کواکبیان درخواست داشته‌اند که در صورت اتهام؛ دادگاهی برای این افراد برگزار و به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود. اما روایت دیگری از محصوران ...

 

روایت رمز عبور از محصوران

قرق‌کردن استخر انقلاب برای کروبی

سایت الف به نقل از یک مجله اصولگرا نوشت: هیچ گاه «نیمه پنهان» حفاظت قانونی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی به صورت جدی بیان نشده و این منجر به مظلوم نمایی خلاف واقع شده است. نشریه رمز‌عبور، قسمتی از ناگفته‌های حفاظت قانونی از این افراد را بیان داشت به نحوی که نوشت: «مهدی کروبی مرتباً به استخر انقلاب می‌رفت، به گونه‌ای که در برخی هفته‌ها تا سه نوبت استخر برای حضور او قرق می‌شد. ماموران امنیتی کروبی را برای سفر به هر نقطه از ایران آزاد گذاشته بودند. کاشان، قم، کرج، چند سفر شمال تنها بخشی از سفرهای مهدی کروبی و محافظانش بود. او در قم به منزل خواهر مرحومش رفت و یکی از افراد فامیل کروبی به محافظان گفته بود که این برای اولین بار پس از انقلاب است که مهدی کروبی به منزل آن‌ها می‌رود! بعضی سفرها البته برای کروبی تلخ می‌شد. هر جایی که مردم عادی او را می‌دیدند، با کنایه و گاهی مرگ بر سران فتنه، از او پذیرایی می‌کردند، مانند ماجرایی که در رستورانی در کرج رخ داد و نزدیک بود به جاهای باریک کشیده شود!» و حتی وی خواهان استمرار حضور در منزلش در قیطریه بود ولی با فشار همسر و اطرافیانش مجبور به تخلیه خانه و رهسپار منزلی در جماران شد.

 

خرید نان تازه برای هر سه وعدۀ غذایی میرحسین

برخلاف مهدی کروبی، میرحسین موسوی شوق سفرهای ایران گردی در دوران تأمین حفاظتی را ندارد؛ او ترجیح داد در عید نوروز سال 93 به همراه دخترانش به ویلای یکی از آشنایانش در شمال کشور سفر کند. نشریه رمز عبور پیرامون چگونگی برخورد وی با مسوولان تأمین حفاظتی‌اش نوشته است: «موسوی از محافظان می‌خواست که هر سه‌وعده برای او نان تازه تهیه کنند که این مسأله با مخالفت آنها رو به رو شد و به او گفته شد که می‌تواند خود شخصاً به نانوایی مراجعه کند. موسوی پس از آن که به او گفته شد خریدهای روزمره‌اش مانند خرید نان را باید خود یا همسرش انجام دهد و محافظان از انجام کارهای شخصی این خانواده معذورند، چند روزی اعتصاب کرد و سپس مجبور شد که بپذیرد یکی از نزدیکانش خریدهای منزل را انجام دهد؛ یا حضور زهرا رهنورد در بانک برای دریافت حقوق اش که تصاویرش در رسانه‌ها منتشر شد

برخلاف میرحسین موسوی، همسرش خواهان افزایش رفت و آمد با نزدیکانش است؛ زهرا رهنورد بارها به دیدار پدر و مادرش رفته است هرچند میرحسین موسوی تمایل به دیدار خانواده همسرش را نداشته  و ترجیح داده است بر‌سر‌مزار پدرش در بهشت زهرا حاضر شود. به روایت نشریه رمز عبور، در این مدت دیدارها و تماس‌های تلفنی دختران میرحسین موسوی به صورت کامل انجام گرفته است؛ به‌نحوی که بیانیه تحریم انتخابات و نحوه رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری از طریق آنان به بیرون منتقل شده است. همین طور مهدی کروبی با آگاهی از تحولات اعتراضی اعضای حزب اعتماد ملی نسبت به تصمیمات شورای عالی اصلاحات، از دبیرکلی آن استعفاء داد که پس از میانجی‌گری‌ها از تصمیمش منصرف شد.

از سوی دیگر، در این فضای حفاظتی وضعیت سلامت این افراد در بالاترین سطح بررسی و وضعیت این سه نفر در سطح نظارت وزیر بهداشت و درمان پیگیری می‌شود به نحوی که چشمان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی مورد عمل جراحی قرار گرفت و عمل‌های قلب مهدی کروبی از سوی پزشکان حاذق صورت گرفته است.

در همین راستا حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه، اظهار داشت: «برخی از افراد محصور که به بیمارستان رفته بودند، وقتی پرونده‌‌شان را برخی پزشکان دیده بودند، گفته بودند که سرویسی که به اینها داده شده به مقامات درجه یک کشور داده نشده است و حتی رؤسای قوا هم چنین سرویس پزشکی دریافت نمی‌کنند.»

 

 

 

ارسال دیدگاه شما