• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 11 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72463 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۲۶ - 17:16
پیمودن مسیری سخت از «شفق» تا «آزادی»
دبیر حزب آزادی در استان همدان 18 سال با مطبوعات و جامعۀ مدنی همراه بوده است

پیمودن مسیری سخت از «شفق» تا «آزادی»

با خبر شدیم که حزب آزادی در همدان به دبیری سیدصدرالدین موسوی شعبه خود را فعال کرده و می رود تا یکی از احزاب مطرح اصلاح طلبی در این استان به جمع تشکل هایی بپیوندد که قرار است سازوکار فعالیت حزبی را به مردم بیاموزند.

این اتفاق از آنرو خجسته است که دبیری این حزب برعهده کسی است که بیش از 18 سال سابقه کار مطبوعاتی مستمر دارد و خود به یکی از شخصیت های تاثیرگذار در عرصه رویدادهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.
سیدصدرالدین موسوی که کار مطبوعاتی خود را از سال 1378 با حضور در سردبیری هفته نامه شفق آغاز کرد، از همان ابتدا دو خصیصه مهم در عرصه مطبوعات را به صورت برجسته نمایان می کرد. استمرار در انتشار نشریات و روند متفاوت در تدوین و ارائه مطالب.
موسوی پس از آنکه هفته نامه شفق تعطیل شد، به سردبیری هفته نامه «نشر اندیشه» رسید و به مدت 15 سال این نشریه را یک تنه مدیریت می کرد. نشریه ای که به اذعان دوست و دشمن، از گستره توزیع مناسبی در استان های غرب کشور و نیز چاپ تحلیل ها و مقالات جذاب و پرونده های اختصاصی در زمینه های مختلف برخوردار بود.
با روی کار آمدن دولت اعتدال و طلوع فصل جدیدی در اقبال روزنامه نگاران، سرانجام وی توانست مجوز هفته نامه «فرین» را با مدیرمسئولی خودش اخذ نموده و طی سالهای اخیر این نشریه نیز به یکی از مراجع مهم خبری و منابع مطرح تحلیلی تبدیل شده است تا جایی که هر رویداد مهمی در همدان با نام فرین گره خورده و مخاطبان منتظر انتشار هر شماره از آن هستند. همچنین سرپرستی روزنامه هایی چون حمایت، عصر ایرانیان، افکار و ده ها مجله دیگر از دیگر فعالیت های مطبوعاتی اوست که در کنار تحصیل آکادمیک به صورت تمام وقت از او یک چهره رسانه ای تمام عیار ساخته است.
سیدصدرالدین موسوی که اینک در قامت دبیر حزب آزادی در استان فعالیت سیاسی خود را منسجم کرده، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است و به عنوان مدرس در حوزه مطبوعات و یکی از چهره های مطرح در عرصه تحلیل سیاسی و اجتماعی؛ به نسل نو آموخته است تا می توان با درایت و پشتکار و امیدی مستمر، مراتب رشد و تکامل فرهنگی را از صفر شروع نمود و با اعتماد به نفس به جایگاهی رسید که جامعه ما به اینگونه موقعیت ها نیاز مبرم دارد.
صراحت لهجه، اعتماد به نفس، پشتکار و امید وافر به رشد و بالندگی از جمله ویژگی های این روزنامه نگار است که از «شفق تا آزادی» مسیری سخت و ناهموار را پیموده و او را در میان همگنان خویش یک سرو گردن بالاتر برده است.
با عرض تبریک و آرزوی توفیق روزافزون برای این روزنامه نگار؛  امید آن داریم که مدیران سیاسی و فرهنگی استان، ارج و منزلت چنین چهره هایی را پاس داشته و مسیر را برای تربیت مردانی ازین دست هموار سازند.

ارسال دیدگاه شما