• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • Thursday 16 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72853 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۱۹ - 12:07
تاکید دولت دوازدهم به استفاده از ظرفیت جوانان امیدوار کننده است
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت:

تاکید دولت دوازدهم به استفاده از ظرفیت جوانان امیدوار کننده است

رئیس جمهوری به وزرا و استانداران برای استفاده از ظرفیت جوانان و فضاسازی برای فعالیت و مشارکت این قشر تاکید کرده است که امیدواریم در این خصوص جدی تر از گذشته اقدام شود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین: "نصرت الله علیرضائی"  صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: یکی از شعارهای دکتر روحانی در دولت یازدهم و به ویژه دولت دوازدهم استفاده از ظرفیت جوانان بود که طی دوران تحلیف، تنفیذ و استقرار دولت دوازدهم نیز بر آن تاکید شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، رئیس جمهوری به وزرا و استانداران برای استفاده از ظرفیت جوانان و فضاسازی برای فعالیت و مشارکت این قشر تاکید کرده است که امیدواریم در این خصوص جدی تر از گذشته اقدام شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: جوانان به عنوان قشر مهم و اثرگذار باید استعدادهای خود را در عرصه های مختلف بروز دهند و هویت خود را در جامعه سیاسی ایران به عنوان یک مجموعه منسجم و با صداهای متفاوت تثبیت کنند.

علیرضائی همچنین افزود: جوانان باید با نشان دادن نقش، جایگاه و اثرگذاری خود در سطوح و عرصه های مختلف استانی و ملی توانمندی های خود را در بخش های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به رخ مدیران و مسئولان بکشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: نباید فراموش کنیم هر کجا به این قشر مهم و اثرگذار اعتماد شده است، دگرگونی عمیقی در آن حوزه به وجود آمده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون آنچنان که باید و شاید از ظرفیت های جوانان به درستی استفاده نشده است که این مهم به ریشه های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،تاریخی،سازمانی و مدیریتی بر می گردد.

وی افزود: ممکن است جوانان اشتباهاتی داشته باشند اما باید برای مدیریت جامعه از ظرفیت این قشر استفاده کرد و از سرخوردگی سیاسی و اجتماعی آنان و از اتلاف هزینه ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در موسسات و دانشگاه ها جلوگیری نمود.

علیرضائی با اشاره به اینکه موضوع جوان به عنوان یکی از ارکان سیاسی،فرهنگی و اجتماعی هنوز در دستور کار مجریان و سیاست گذاران قرار نگرفته است،افزود: متاسفانه فهم بسیاری از مسئولان نسبت به جوانان به تصویری کلیشه ای و قالبی محدود شده است و از جوان به عنوان فردی که تشخیص درست ندارد و رفتار وی رادیکال گرا، ساختار شکن،احساسی و هیجانی می باشد یاد می شود.

وی با اشاره به تجربه موفق جوانان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دیدگاه های بنیان گذار و رهبر انقلاب اسلامی در بهره گیری از ظرفیت جوانان، ادامه داد: برخی نگاه ها به جوانان ابزاری است و به دلیل وجود بعضی ضعف ها نهادهای مدنی،تشکل های غیر دولتی،احزاب،رسانه ها،انجمن های علمی و صنفی سازماندهی خوبی دراین حوزه صورت نگرفته است.

علیرضائی افزود: جوانان به خاطر نقش حساس خود در عرصه های مختلف از لحاظ سیاسی از بلوغ و رشد و تحلیل بالایی برخوردار هستند و با واقعیات جامعه یک پیوند عینی،ملموس و واقع بینانه دارند.

وی اضافه کرد: جوانان با توجه به گستردگی فضای مجازی شبانه روز در معرض آگاهی های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی قرار دارند و با شرایط دولت و مسائل و مشکلات کشور آشنا هستند و رفتارهای آنها دیگر مثل گذشته هیجانی و احساسی نیست..

علیرضائی ادامه داد: بزرگان باید با افزایش سعه صدر خود فرصت ها را به جوانان واگذار کنند و از آنها یا در مناصب مدیریتی و اجرایی استفاده نمایند و یا اینکه با فضاسازی مناسب زمینه بیان خواسته ها،دیدگاه ها و افکار آنان را فراهم سازند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین افزود: باید دولت با بستر سازی زمینه حضور جوانان در قالب تشکل های مردمی در عرصه های فرهنگی،سیاسی و اجتماعی را فراهم سازد تا استعدادهای بالقوه جوانان در این عرصه ها به منصه ظهور برسد.وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تحولات صورت گرفته در وزارتخانه ها و استان ها این موضوع به شکل جدی تری پیگیری شود و به یک رویه و اعتقاد در کشور تبدیل شده و ما شاهد یک دوره تاریخی و عصر جدیدی با محوریت توجه به جوانان و نسل جدید باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما