• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 30 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72902 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۲۲ - 14:14
با مردم کردستان صادق بودم
استاندار سابق کردستان:

با مردم کردستان صادق بودم

استاندار سابق کردستان گفت: اگر می‌توانسته‌ام کاری برای مردم این استان انجام دهم و نداده‌ام، از مردم این استان عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش آفتاب صبح به نقل از ایسنا؛ عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه(22 مهر ماه) در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، اظهار کرد: گرچه وعده هایی به مردم داده ام که عملی نشده است اما قاطعانه می گویم که دروغ نگفته ام و شرایط برای تحقق وعده فراهم نبوده است.

استاندار سابق کردستان عنوان کرد: در این مدت که در کردستان مسئولیت داشتم، صادقانه با مردم رفتار کردم چون مردم این استان را مردمی صادق هستند و صداقت در نگار مردم این استان متجلی است.

وی تصریح کرد: در این مدت در استان سعی داشته ام همه جانبه نگاه کنم و هیچ بخشی در استان مغفول نماند و در مدیریت به همه بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصاد، هنر و ... توجه داشته ام.

زاهدی ادامه داد: هر اقدامی در هر حوزه ای در کردستان نیازمند فراهم کردن زیرساخت است که در 4 سال گذشته مورد توجه قرار گرفت که مهمترین آنها زیرساخت حمل و نقل بود که بدون توجه به آنها توسعه سایر بخش ها میسر نیست.

وی توسعه صنعت، گردشگری و سایر حوزه ها را نیازمند وجود حمل و نقل مناسب در استان دانست و گفت: در این دوره تلاش بسیاری برای توسعه حمل و نقل استان صورت گرفت و معتقدم در حوزه زیرساخت های حمل و نقل استان جهشی به وجود آمد.

استاندار سابق کردستان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تخصیص سهم آب استان نیز اظهار کرد: سهم ما از رودخانه های مرزی 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب بود که امروز به 35 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی استان نیز در سال 95 نسبت به سال 92، 44 درصد افزایش داشته است و در بخش صنعت نیز بسیاری از پروژه هایی که در سال های گذشته آغاز و تعطیل شده بود، در این دوره تکمیل شد.

زاهدی به حوزه معدن استان اشاره کرد و گفت: در بخش معدن خام فروشی داشتیم که آن را ممنوع اعلام کردیم و هیچ پروانه اکتشافی در استان جز به شرط فراوری معادن صادر نمی شود.

وی به ایجاد منطقه آزاد تجاری مریوان نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه مریوان مصوبه دولت قبل را دارد و به بخش خصوصی واگذار شده که امکان احیا و به نتیجه رساندن آن میسر است.

استاندار فعلی قزوین اعلام کرد: در حوزه فرهنگ نیز اقدامات خوبی در این استان انجام شد و معتقدم در هیچ دوره ای در کردستان تا این اندازه فرهنگ مورد توجه قرار نگرفت.

وی به برگزاری 4 انتخابات در مدت مسئولیت خود در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه انتخابات بدون هی مشکلی در استان برگزار شده و در آخرین مورد مردم کردستان 73 درصد به دولت کنونی رای دادند که نشان دهنده وفاداری مردم این استان به نظام است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی برای اولین بار در کردستان و همچنین رشته موسیقی به دلیل توجه به غنای موسیقی کردی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در استان در 4 سال گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در این 4 سال مطبوعات کردستانه آزادانه فعالیت می کردند و علیرغم اینکه گاهی توهین ها و تخریب هایی انجام می شد اما نه تنها شکایتی بر علیه رسانه ای مطرح نشد، بلکه حتی گله ای هم صورت نگرفت.

 

وی به موفقیت های سایر حوزه های ورزشی، هنری، سیاسی و ... اشاره کرد و گفت: از همه مردم کردستان تشکر می کنم و باید بگویم که در نگاه این مردم جز محبت و صداقت ندیدم.

ارسال دیدگاه شما