• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 208297 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۵/۲۶ - 11:04
جلوگیری از برداشت بیش از ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی با اجرای طرح تعادل‌بخشی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد

جلوگیری از برداشت بیش از ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی با اجرای طرح تعادل‌بخشی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از جلوگیری از برداشت بیش از ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی با اجرای طرح تعادل‌بخشی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال جاری مسدود شود.

رضا اخلاص‌مند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل بروز خشکسالی‌های حادث شده، فشار بر منابع آب زیرزمینی کشور به جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف (کشاورزی، شرب) افزایش داشته است.

اخلاص‌مند تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ طرح ملی «احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی کشور» در شورای عالی آب به تصویب رسید که در آن وزارت نیرو با همکاری سایر ارگان‌های ذی‌ربط موظف به احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوان‌های کشور شده است.

همدان پیشگام اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی کشور

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز در اجرای طرح مذکور پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تعادل‌بخشی از سال ۹۳ تاکنون در استان ۶ هزار و ۳۵۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که منجر به جلوگیری از برداشت بیش از ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده حدود ۲۰۰ کیلومتر است، عنوان کرد: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های کبودراهنگ با هزار و ۹۵۱ حلقه، رزن با ۹۶۴ حلقه و همدان با ۸۷۱ حلقه مسدود شده است.

رزن؛ بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیرمجاز ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیرمجاز ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های رزن ۱۴۴ میلیون متر مکعب، کبودراهنگ ۷۲ میلیون متر مکعب و ملایر ۳۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال

اخلاص‌مند از برنامه‌ریزی جهت انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پر و مسلوب‌المنفعه شده که سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در پایان از همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله استاندار، فرمانداران، دادگستری و نیروی انتظامی در راستای برخورد با تخلفات حوزه آب تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه شما