• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • اِسَّبِت ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Saturday 27 Jul 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228667 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۳/۳/۲۲ - 12:09
کارت ملی یا شناسنامه برای رای کافی است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

کارت ملی یا شناسنامه برای رای کافی است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه رای‌دهندگان با شناسنامه یا کارت ملی می توانند رای دهند، گفت: دستگاه احزار هویت در همه شعبه‌های اخذ رای فراهم است و نیاز به مُهر زدن روی شناسنامه نیست.

به گزارش آفتاب صبح، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه «شعبه‌های اخذ رای به «پرتراکم» و «کم تراکم» تقسیم شده است، اظهار کرد: نمایندگان فرمانداران، نیروهای حفاظت، متصدیان شعبه و سایر عوامل اجرایی در این شعبه‌ها تا پایان رای‌گیری حضور دارند.

اسلامی با اشاره به اینکه در شعبه‌های پرتراکم هفت متصدی و در شعبه‌های کم تراکم پنج نفر حضور خواهند داشت، بیان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شعبه‌های اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این افراد اکثرا از اقشار مختلف مردم هستند، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مردم در نظارت و اجرای انتخابات همیشه خدمات شایانی داشته‌اند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برای شرکت در این انتخابات شناسنامه یا کارت ملی نیاز است، خاطرنشان کرد: دستگاه احزار هویت در همه شعبه‌های اخذ رای فراهم است و نیاز به مُهر زدن روی شناسنامه نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس اصلاحیه قانون انتخابات، رای‌دهنده با کارت ملی یا شناسنامه رای می‌دهد و تعرفه رای هم کاغذی خواهد بود.

به گفته وی، در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات تمام الکترونیکی دیده نشده و به همین جهت محدودیت قانونی داریم.

ارسال دیدگاه شما