• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 71661 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۱ - 18:18
کناره‌گیری مرعشی از کانداتوری؛ نجفی شهردار تهران می‌شود؟
آفتاب صبح گزارش می‌دهد

کناره‌گیری مرعشی از کانداتوری؛ نجفی شهردار تهران می‌شود؟

می توان اینگونه برداشت کرد که اگر نجفی خود بخواهد شهردار شود و در عین حال ممنوعیتی برای شهردار شدنش مطرح نشود، اوست که با رای بالای اعضای شورای پنجم راهی خیابان بهشت شده و بر صندلی 12 ساله قالیباف خواهد نشست.

کانال های خبری نزدیک به جریان اصلاحات و شورای پنجم شهر تهران از اعلام کناره‌گیری حسین مرعشی به نفع محمدعلی نجفی برای رسیدن به صندلی شهرداری تهران خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار آفتاب صبح، در حالی که روزهای کمی تا آغاز به کار رسمی شوراهای پنجم شهر و روستا باقی مانده، گمانه زنی ها همچنان در مورد شهردار آینده تهران به عنوان مهمترین شهرداری کشور ادامه دارد. موضوعی که به نظر می رسد تکلیف آن طی روزهای آینده روشن و تب و تاب انتخاب شهردار پایتخت خاتمه یابد.

در همین حال خبر می رسد که یکی از جدی ترین گزینه های آینده شهرداری یعنی حسین مرعشی بنا به دلایلی نامعلوم اعلام انصراف کرده و خبر از ارائه برنامه های محمدعلی نجفی برای تکیه زدن بر صندلی فعلی محمدباقر قالیباف داده است. موضوعی که اگر آن را قطعی بدانیم به نظر می رسد راه برای انتخاب نجفی برای این جایگاه بسیار هموارتر از گذشته خواهد بود. البته باید در نظر داشت که حسین مرعشی پیش تر اعلام کرده بود که برای شهردار شدن محمدعلی نجفی تلاش خواهد کرد.

نکته مهم دیگر، رقبای بعدی نجفی بعد از کناره گیری حسین مرعشی است. به نظر می رسد حالا پس از حسین مرعشی باید محسن مهرعلیزاده را جدی ترین رقیب نجفی در پروسه انتخاب شهردار تهران دانست. کسی که به گفته برخی کانال های خبری اخیرا تلاشی مضاعف برای کنار زدن رقبای خود را آغاز کرده و حتی در جلسه ای از مدیران ارشد رسانه ها خواسته مسیر تحقق هدف او را برایش هموار کنند.

البته برخی گمانه هایی را هم در مورد شانس الهه کولایی مطرح می کنند که به نظر می رسد با توجه به رای گیری اخیر اعضای شورا در مورد کاندیدهای شهرداری او از شانس و اقبال کافی برای رسیدن به این جایگاه برخوردار نیست. ضمن آنکه محمد شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی در دولت یازدهم هم برنامه ای برای شهردار شدن ندارد و اعلام کرده است که دوست دارد در دولت دوازدهم هم کنار تیم دولت بماند.

با این حال از فضای موجود می توان اینگونه برداشت کرد که اگر نجفی خود بخواهد شهردار شود و در عین حال ممنوعیتی برای شهردار شدنش مطرح نشود، اوست که با رای بالای اعضای شورای پنجم راهی خیابان بهشت شده و بر صندلی 12 ساله محمد باقر قالیباف مهمترین بازنده انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری خواهد نشست.

ارسال دیدگاه شما