• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Friday 26 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106233 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۵/۱۵ - 16:12
 رشد 221 درصدي سود خالص بيمه نوين در سال 96
مديرعامل بيمه نوين در آستانه گشايش نماد "نوين" در بازار دوم فرابورس اعلام کرد:

رشد 221 درصدي سود خالص بيمه نوين در سال 96

مديرعامل بيمه نوين از رشد 221 درصدي سود خالص در سال 96 نسبت به سال قبل و همچنين کاهش ‏‏38 درصدي زيان انباشته در قالب برنامه پيش‌بيني شده و حفظ کيفيت مناسب پرتفوي بيمه‌اي اين شرکت خبر داد.
به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در نشست خبري که در آستانه گشايش اين شرکت به عنوان پنجمين نماد بيمه‌اي بازار فرابورس برگزار شد، حسين کريم‌خان زند ضمن اشاره به روند رو به رشد شرکت گفت: نسبت خسارت بيمه نوين در سال 96 به ميزان 19 درصد در مقايسه با سال قبل کاهش يافته است، اين کاهش نسبت خسارت نتيجه انتخاب مناسب ريسک، پالايش بيمه‌نامه‌هاي تحت پوشش و همچنين نتيجه‌بخش بودن سياست اصلاح پرتفوي شرکت بوده است.
وي در ادامه تصريح کرد: در سه ماهه نخست سال جاري بيمه نوين 34.6 درصد رشد در پرتفوي را تجربه کرده است و رشد بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري شرکت نيز بيش از 28 درصد بوده است.
کريم‌خان زند توسعه کمي و کيفي شبکه فروش و کانال‌هاي پرداخت خسارت شرکت‌هاي بيمه را يکي از عوامل اصلي موفقيت در صنعت بيمه دانست و ابراز داشت: شرکت بيمه نوين در راستاي تحقق اين امر، ايده‌ها و طرح‌هاي نويني را ارائه، برنامه‌ريزي و اجرا کرده که در حال حاضر از طريق شعب، شبکه فروش مستقر در شعب بانک اقتصادنوين و کشاورزي، نمايندگان عمومي بيمه در قالب نمايندگان حقيقي و حقوقي، نمايندگان فروش بيمه عمر و کارگزاران حقيقي و حقوقي محصولات خود را ارائه مي‌کند که در مجموع هم‌اکنون 38 شعبه شرکت بيمه نوين در مراکز استان‌ها و برخي شهرهاي بزرگ و دو باجه بيمه نيز در شعب بانک اقتصادنوين در دو شهر فعال است.
مديرعامل بيمه نوين در بخش ديگري از اين نشست با بيان اينکه پيش‌بيني حق بيمه سال 97 بر اساس رشد 21.7 درصدي در مجموع رشته‌هاي بيمه‌اي نسبت به پيش‌بيني حق بيمه سال 96 در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: نتايج حاصل از محاسبات بر اساس مفروضات پيش‌بيني سال 1397 يعني افزايش 15 درصدي هزينه‌هاي اداري و عمومي، نسبت خسارت 53 درصدي در سال جاري و همچنين بازدهي سرمايه‌گذاري با نرخ 20 درصد و در صورت تحقق فروش ساختمان دفتر مرکزي و خريد ساختمان جديد، منجر به کسب بيش از 630 ميليارد ريال سود خالص مي‌شود که معادل 420 ريال به ازاي هر سهم است
کريم‌خان زند شفافيت مالي را نخستين اصلي بيان کرد که هيات مديره و سهامداران بيمه نوين بر آن اعتقاد دارند و گفت: بر همين اساس اين شرکت تمامي صورت‌هاي مالي خود را با شفافيت کامل در اختيار عموم قرار مي‌دهد.
وي در ادامه، استراتژي‌هاي سطح کلان شرکت بيمه نوين را ارتقاي خدمات قابل ارائه به مشتريان و توسعه ارتباط با آنان، پياده‌سازي نظام مديريت ريسک در شرکت، تقويت نظام‌هاي کنترل و نظارتي، افزايش دانش تخصصي کارکنان و بهينه‌سازي فرآايندهاي سازماني عنوان کرد.
در نهايت برنامه‌هايي از جمله آموزش و توانمندسازي نمايندگان برتر، طراحي و پياده‌سازي حداقل دو طرح بيمه‌اي متناسب با نياز بازار، بازسازي زيرساخت ارتباطي موجود جهت بهبود عملکرد و افزايش امنيت، کنترل عملکرد چرخه‌هاي فروش و خريد کالا و خدمات در حوزه مالي، راه‌اندازي 20 باجه بيمه‌اي در شعب بانک اقتصاد نوين و ... از جمله برنامه‌هاي عملياتي در دست اقدام سال 97 بيمه نوين است که از زبان مديرعامل اين شرکت اعلام شد.
گفتني است نماد "نوين" متعلق به بيمه نوين به زودي از بازار "پايه ب" منتقل و در بازار دوم فرابورس ايران گشايش مي‌يابد و فرايند کشف قيمت نيز در روز گشايش نماد صورت خواهد گرفت که در آستانه اين رخداد، نشستي خبري با حضور مديرعامل بيمه نوين، مدير شرکت‌هاي بانک اقتصاد نوين به نمايندگي از سهامدار عمده، مديرعامل کارگزاري بانک سپه به عنوان مشاور عرضه، معاون پشتيباني و اقتصادي بيمه نوين و ساير مديران اين شرکت در فرابورس برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما