• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218606 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - 21:26
پروژه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید
طی دهه فجر صورت گرفت

پروژه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید

در ششمین روز از دهه فجر و با حضور معاون وزیر صمت، استاندار همدان، فرماندار همدان، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان و جمعی از مسئولان این استان، نخستین پروژه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن استان همدان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در آیین بهره‌برداری از پروژه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان است، گفت: ۴ هزار واحد دیگر در قالب خودمالکی و دیگر نهادها ساخته می‌شود.

 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۵ هزار قطعه زمین در روستاها و ۷۵۰ قطعه زمین دیگر در شهرها به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود، ادامه داد: تسهیلات بانکی برای ساخت واحد مسکونی در روستاها ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان است.

 

 

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با تاکید بر بهره‌برداری از نخستین پروژه ۲۰۰ واحدی کوی بهشتی طرح نهضت ملی مسکن استان همدان، گفت: این پروژه در مهر ماه سال ۱۴۰۰ با مساحت ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و اکنون آماده‌بهربرداری است و تنها آسفالت معابر به علت برودت هوا به منظور تکمیل این پروژه باقی‌مانده است.

 

رضایی بیان کرد: آورده مالی هر متقاضی واحد در این پروژه به طور میانگین ۴۲۰ میلیون تومان بوده و ۵۵۰ میلیون تومان هم به هر واحد وام مسکن تعلق گرفته است.

 

وی میانگین متراژ هر واحد  را ۷۵ مترمربع است اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر واحدها ۷۵ مترمربع مساحت دارند و همه واحدها مجهز به پارکینگ بدون مزاحم و انباری هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دسترسی راحت مردم در کنار این پروژه مکانی‌های تجاری درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر سه فضای بازی کودک، بین بلوک‌ها زمینی برای ایجاد فضای تجاری درنظر گرفته شده است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۶۹۰ واحد دیگر نیز در حال آماده‌سازی است که اکنون دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: ۶۰۰ واحد دیگر هم به ‌زودی افتتاح خواهد شد.

 

رضایی عنوان کرد: ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن بر عهده بنیاد مسکن است که از این عدد، تعدادی به بهره‌برداری رسیده یا آماده افتتاح است که واحدها از نظر کیفی و استانداردهای ساختمانی و مهندسی در بهترین حالت ساخته می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در ثبت‌نام اخیر مردم این استان تعداد  ۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی تنها در یک روز کاری نام‌نویسی کرده‌اند، بیان کرد: صاحبان واحدها چشم انتظار تحویل واحدهای خود هستند و در تمامی مراحل ساخت به محل پروژه مراجعه و روند آن را بررسی می‌کنند و امیدواریم با افتتاح این طرح‌ها، باعث دلگرمی خانواده‌های چشم انتظار مسکن شویم.

ارسال دیدگاه شما