• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218623 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 15:16
تفاهم‌نامه ۹ بندی همدان و ازبکستان امضا شد
در مراسمی صورت گرفت

تفاهم‌نامه ۹ بندی همدان و ازبکستان امضا شد

در مراسمی با حضور مقامات استان همدان و هیئت تجاری ازبکستانی تفاهم‌نامه‌ای شامل ۹ بند منعقد شد.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان طی مراسمی با حضور استاندار همدان، رئیس و اعضا هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان، معاون امور اقتصادی استاندار، سفیر و هیئت تجاری جمهوری ازبکستان با توجه به نقاط مشترک فرهنگی و علمی استان همدان و منطقه بخارا با محوریت حکیم هزاره‌ها بوعلی‌سینا و به‌ منظور گسترش روابط دو جانبه بین دو استان در راستای همگرایی در توسعه مناسبات با در نظر گرفتن پتانسيل‌ها و استعدادهای هر دو منطقه، تفاهم‌نامه‌ای ۹ بندی با توافق طرفين و تحت مقررات و ضوابط جمهوری اسلامی ايران و جمهوری ازبکستان صادر شده است.

 

مفاد این تفاهم‌نامه به شرح ذیل است:

 

۱.طرفین توافق نمودند در جهت توسعه روابط فرهنگی و تاریخی بین همدان و بخارا درهر یک از شهرهای همدان و بخارا یک خیابان یا میدان را تا پایان ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به نام شهر دیگر نامگذاری کنند.

 

۲.طرفین موافقت نمودند نسبت به تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه‌های علوم، مهندسی و پزشکی  بین دو استان پایان  تا پایان ۱۰ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ اقدام نمایند .

 

۳.طرفین توافق نمودند زمینه و تسهیلات لازم از سوی استان همدان و منطقه بخارا برای برگزاری  حداقل دو نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری در هر سال در دو کشور ایران و ازبکستان فراهم نمایند .

 

۴. طرفین موافقت نمودند امکانات لازم برای ارتباط بین دفاتر گردشگری در دو استان همدان و بخارا ایجاد شود.

 

۵.طرفین توافق نمودند تسهیلات لازم جهت تهیه فیلم‌های تبلیغاتی مشترک و پخش آن‌ها در  تلویزیون محلی دو منطقه ایجاد و ارائه نمایند .

 

۶. با توجه به توانایی و وجود امکانات وسیع پزشکی در همدان استان همدان آمادگی خود را جهت پذیرش گردشگر در حوزه سلامت اعلام می‌نماید .

 

۷. طرفین توافق نمودن برای ایجاد خط هوایی  بین همدان -مشهد –بخارا تلاش کنند.

 

۸.طرفین توافق نمودند میز مشترک تجاری بین اتاق همدان و اتاق بخارا برای پیگیری مصوبات و تسهیل تجارت سرمایه‌گذاری تا ۱۰ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ دایر شود.

 

۹. طرفین توافق نمودند اتاق‌های بازرگانی همدان و بخارا را به عنوان تسهیل‌کننده و محل رجوع و پیگیری مصوبات عمل نمایند؛ در این خصوص لازم است اتاق‌های بازرگانی دو طرف به‌صورت ماهانه گزارش اقدامات را ارائه نمایند.

ارسال دیدگاه شما