• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218604 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - 04:01
توزیع سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اعلام کرد

توزیع سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به توزیع سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان، گفت: ۸ هزار تن انواع کودهای کشاورزی برای کشت‌های بهاره سال آتی ذخیره شده است.

بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ضمن تبریک چهل و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأمین به موقع تغذیه مورد نیاز گیاه در راستای رسیدن به امنیت غذایی، به طور میانگین سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان توزیع می‌کند.

 

الیاسی برنامه کودی استان در سال جاری را  ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه اعلام کرد و یادآور شد: حـــدود ۹۴ هزار تن ازته ، ۲۰ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است که تاکنون مقدار ۹۶ هزار تن از سهمیه کودی استان در بین کشاورزان همدانی توزیع شده است که معادل ۸۰ درصد از برنامه مصوب وزارت متبوع برای استان است.

 

وی اضافه کرد: این مقدار کود توزیعی در استان بر اساس سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای ۷۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی در بین کشاورزان و باغداران توزیع شد.

 

این مقام مسئول از ذخیره ۸ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت‌های بهاره سال آتی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی که انجام شده کود کشاورزی مورد نیاز این مقطع از کشت‌های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این شرکت با ۹۸ کارگزار فعال در سرتاسر استان عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز انجام می‌دهند، گفت: در سال جاری جهت سهولت دسترسی کشاورزان به کودهای کشاورزی در مناطقی از استان که مورد نیاز بود تعداد ۹ کارگزار جدید افزوده شد.

 

الیاسی با اشاره به تیم پایش و رصد توزیع کود در استان همدان، اظهار کرد: این تیم با رصد مستمر میدانی عملیات توزیع کود را تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی را به انجام می‌رساند که تاکنون ۶۵ مورد عملیات پایش و رصد میدانی در سراسر استان انجام شده است و علاوه بر آن روزانه به طور مرتب با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با کشاورزان وضعیت تأمین کود مورد نیاز آن‌ها رصد می‌شود.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان اطمینان داد کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» و با نظارت کامل صورت می‌گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود.

 

این مقام مسئول گفت: برای رسیدن به این اطمینان، در سال جاری تعداد ۱۰۰ مورد از کودهای وارده به انبار سازمانی و انبارهای کارگزاران نمونه‌برداری و برای کنترل کیفی به آزمایشگاه مجهز مطالعات کاربردی کرج ارسال شده که در صورت دارا بودن کیفیت لازم در چرخه توزیع قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما