• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218599 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 18:34
۲۰۶ واحد تولیدی استان همدان به چرخه تولید بازگشت
در آیین افتتاح کارخانه کاغذسازی مهان مطرح شد

۲۰۶ واحد تولیدی استان همدان به چرخه تولید بازگشت

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۲۰۶ واحد تولیدی این استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است، گفت: این واحد در فاز نخست برای بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی در این کارخانه اشتغال ایجاد کرده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در آیین افتتاح کارخانه مهان کاغذ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاغذ دوبلکس در کشور در تویسرکان، اظهار کرد: اقدامات زیادی طی دو سال اخیر در زمینه ارتقا و توسعه صنعت و معدن همدان انجام شده و حمایت‌های بسیاری از واحدهای تولیدی و صنایع غیرفعال صورت گرفته است.

 

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: ۲۰۶ واحد تولیدی این استان در دولت مردمی سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است که نشان از رویکرد حمایتی دولتمردان از صنعتگران و تولیدکنندگان دارد.

 

وی ادامه داد: عملکرد دولت مردمی در رفع موانع واحدهای تولیدی و بازگشت آن‌ها به چرخه اقتصاد پایدار با ارائه تسهیلات و تامین زیرساخت‌های لازم، درخشان است.

 

استاندار با بیان اینکه همدان رفع موانع واحدهای تولیدی و ایجاد بسترهای لازم برای بازگشایی و احیای صنایع، از سیاست‌های اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: امروز با همت و تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت مسئولان اجرایی، پس از سال‌ها شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم و هم اکنون در فاز نخست برای بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی در این کارخانه اشتغال‌زایی شده است.

 

 

گفتنی است، کارخانه صنایع مهان کاغذ سرکان، ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری تخصص داده شده که با ارزش به روز آن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و احتساب سرمایه در گردش، جمعا با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان احداث شده و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاغذ دوبلکس در کشور محسوب می‌شود. این واحد در شهرستان تویسرکان واقع شده و برای ۲۰۰ نفر از جوانان این منطقه اشتغال ایجاد کرده است.

 

از مزیت‌های کارخانه مهان‌کاغذ می توان به تأمین تقریباً یک‌سوم نیاز داخلی، جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم و قرار داشتن کارخانه در جمع سه شرکت برتر کاغذسازی کشور، یکی بزرگ‌ترین کارخانه‌های دارای قابلیت تولید کاغذ دوبلکس و پشت سفید در سطح کشور و همچنین بازیافت کاغذ باطله و واحد تولید سبز، اشاره کرد.

ارسال دیدگاه شما