• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218500 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - 11:48
بیش از ۱۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان همدان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد

بیش از ۱۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به بیش از ۱۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان همدان تا پایان آذر ماه سال جاری، گفت: افزون بر ۹۰ درصد شکایات رفع شده است.

مهرداد آهکی، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال جاری به بیش از ۱۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان همدان پاسخ داده شده است، اظهار کرد: کل شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲، ۳ هزار و ۸۴۲ شکایت بوده است.

 

آهکی بیان کرد: در حوزه راه، مواردی از قبیل آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره‌آمیز، خرابی روسازی، رفع نقص حفاظ‌های آسیب دیده، رفع مخاطرات منجر به محدودیت تردد جاده‌ای (صف خودرو)، پاکسازی سطح راه (سنگ‌ریزه)، پاکسازی سطح راه (گازوئیل و مواد روغنی)، نصب تابلو در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چاله‌های مخاطره‌آمیز در جاده‌ها، پاکسازی سطح راه (لاشه حیوان )، پاکسازی سطح راه (جسم خارجی) بوده است.

 

وی اضافه کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز ۷۷۰ مورد تماس داشته‌ایم که بیشتر در خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکت‌های باربری بوده که این مورد روزانه افزون بر ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزون بر ۹۰ درصد شکایات رفع شده و همچنین موضوعاتی از قبیل دریافت کمیسیون اضافه، عدم پرداخت حق خواب، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده، عدم جواب‌گویی ترخیص کار و صاحب بار،عدم تخلیه بار در مقصد، صدور بارنامه سوری با کارشناسان این مرکز انجام می‌شود.

 

آهکی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل مسافر هم ۳۲۳ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده، خستگی و خواب آلودگی راننده، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیر مجاز حین سفر و مهم‌ترین موضوع تاخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح می‌شوند و خوشبختانه همه موارد یا پیگیری اداره مسافر رفع شده است.

 

مدیرکل راهداری استان همدان اظهار کرد: ۵۵ مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیر مجاز در حاشیه راه‌ها، تخلیه نخاله در حاشیه راه‌ها و مهم‌ترین موضوع ساخت‌وساز غیر مجاز در حاشیه راه گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین درباره بخش گویای سامانه ۱۴۱، گفت: این بخش از سامانه با شماره‌گیری ۱۴۱ به شکل گویا برای راهنمایی هموطنان به شکل دائم به‌روزرسانی می‌شود.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: در این بخش وضعیت آب و هوا، انسداد راه‌ها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی و ترافیک موجود در راه‌های ارتباطی به تماس‌گیرنده اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

آهکی خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان هستند که می‌توانند تمامی شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل‌ونقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، پل ارتباطی کاربران جاده‌ای با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان است و کاربران می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.

ارسال دیدگاه شما