• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Monday 29 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218512 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 16:01
تمام چاه‌های صنعتی اسدآباد باید تا پایان سال به کنتور مجهز شوند
مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد اعلام کرد

تمام چاه‌های صنعتی اسدآباد باید تا پایان سال به کنتور مجهز شوند

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۸ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر شده است، گفت: تمام چاه‌های صنعتی اسدآباد باید تا پایان سال به انواع کنتور مجهز شوند.

مجید رکنیان، مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد با بیان اینکه پروژه انسداد چاه‌های غیر مجاز به جدیدیت در این شهرستان پیگیری و اجرا می‌شود، اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۲۷۸ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

 

رکنیان با اشاره به اینکه از انسداد این تعداد چاه در شهرستان بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی جلوگیری شده است، بیان کرد: عمق انسداد این تعداد چاه بیش از ۹ کیلومتر بوده است.

 

وی افزود: در سال جاری نیز ۱۸ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی ۲۹۰ هزار متر مکعب و عمق انسداد ۶۰۰ متری با پیگیری و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی شهرستان پر شده است.

 

تجهیز بیش از ۶۰ درصد از چاه‌های مجاز اسدآباد به کنتور هوشمند

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، ۸۰۹ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است که با نصب این تعداد کنتور بر روی چاه در عمل بیش از ۶۰ درصد چاه‌های مجاز شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

 

لزوم تجهیز تمام چاه‌های صنعتی اسدآباد به کنتور تا پایان سال

 

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سال جاری نیز تا کنون ۳۸ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه‌های شهرستان نصب شده است، گفت: تا پایان سال تمام چاه‌های صنعتی در شهرستان بایستی به انواع کنتور مجهز شوند.

 

وی ادامه داد: راهکارهای متعددی جهت نصب انواع کنتور منظور شده است که یکی از آن‌ها تامین هزینه کنتور به صورت تسهیلات کم بهره است.

 

رتبه نخست اسدآباد در استان برای اصلاح و تعدیل پرونده‌های آب زیرزمینی

 

رکنیان تاکید کرد: کلیه پرونده‌های آب زیرزمینی شهرستان اسدآباد براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت مدیریت منابع آب ایران اصلاح و تعدیل شده و در این خصوص شهرستان اسدآباد در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۳ کیلومتر از رودخانه‌های سطح شهرستان لایروبی و رفع تصرف شده است‌.

ارسال دیدگاه شما