• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ٦ ذو القعده ١٤٤٥
  • Tuesday 14 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 307 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۵/۱۰ - 16:24
گل گهر واحد معدني برتر استان كرمان

گل گهر واحد معدني برتر استان كرمان

در ايين تجليل از صنعتگران و معدنكاران برتر استان کرمان ، شركت معدني و صنعتي گل گهر بعنوان واحد معدني برتر استان انتخاب شد.

به گزارش آفتاب صبح، در اين ايين كه معاون استاندار، مدير كل صنعت . معدن و تجارت، تعدادي  از نمايندگان استان و جمع زيادي از فعالين صنعتي استان حضور داشتند از خدمات شركت گل گهر در حوزه اكتشافات معدني تقدير شد.

مهندس تقی‌زاده هم در اين همایش بزرگ روز صنعت و معدن و حامیان حقوق مصرف کننده در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: شرکت گل‌گهر نقش اساسی در اقتصاد استان کرمان دارد.

تقی‌زاده با برشمردن مشکلات حوزه معدن‌کاری تصریح کرد: در معادن بزرگ تکنولوژی قدیمی استفاده می‌ شود كه بايد تلاش كنيم خودمان را به روز کنیم.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در حوزه صنعت و معدن گفت: برای تغییر تکنولوژی نیاز جدی به نقدینگی داریم و سیستم بانکی کشور پاسخگوی نیازهای نقدينگي معادن و صنایع نیست.

وی خاطرنشان کرد: قیمت بسیار بالای حمل و نقل از اصلی‌ترین معضلات شرکت‌های بزرگ معدنی است و امیدواریم دولت برای آن برنامه‌ریزی خاص کند.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر گفت: حمل یک کشتی بار از بندرعباس تا چین کمتر از حمل بار از سیرجان به بندرعباس است و بهره مالکانه کمر معدن ها را می‌شکند و جلوی رشد و توسعه واحدها را می‌گیرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه با ثابت نگه داشتن نرخ ارز لطفی به صنایع نمی‌شود، افزود: ما مجبور هستیم، برای ادامه حیات صادرات داشته باشیم و هزینه‌های داخلی نیز در حال افزایش است، اما قیمت ارز ثابت بوده و قدرت رقابت را از واحدهای داخلی می‌گیرد.

تقی‌زاده نیروی انسانی و آموزش را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: سیستم دانشگاهی ما باید تجدیدنظری در آموزش نیروی انسانی صنایع و معدن داشته باشد.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته تغییر چندانی در آموزش دانشجویان رشته‌های معادن نشده، بلکه باید تکنولوژی‌های مدرن را به متون آموزشی آورد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور ابراز داشت: نگاه به داخل، افزایش تولید و کاهش  هزينه ها در دستور كار صنعتگران باشد
تقی‌زاده افزود: در شرکت گل‌گهر 10 درصد قیمت تمام شده را کاهش دادیم، 32 درصد افزایش تولید داریم و صادرات را جدی دیدم و 2.5 میلیون تن کنسانتره صادر کردیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های متعددی نیز در گل‌گهر در دست ساخت داریم، اما معادن و صنعت وابسته به ما دچار کمبود سرمایه است.

وی گفت: شرکت گل‌گهر یک هزار و 200 میلیارد تومان در پروژه‌هایی اعم از انتقال آب از خیلج فارس و نیروگاه‌سازی هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر ابراز داشت: واحد آهن اسفنجی جدید گل‌گهر از دیروز تولید خود را با 1.6 میلیون تن در سال آغاز کرده و گندله‌سازی مرداد ماه جاری به ظرفیت 5 میلیون تن به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده بیان داشت: دو واحد نیروگاه نيز  طی دو هفته جاری تأمین برق می‌شود و امیدواریم در آینده اي نزديك نخستین واحد ذوب با ظرفیت یک میلیون تن را در سیرجان به بهره‌برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل گل‌گهر شرکت ریلی ایجاد کردیم و تاکنون 12 لکوموتیو خریداری شد و امیدواریم به زودی تعداد قابل توجهي  واگن جدید هم خریداری کنیم.

ارسال دیدگاه شما