• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
  • اِلأِثنين ٥ ذو القعده ١٤٤٥
  • Monday 13 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84489 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - 13:17
اجرای 2 خط لوله جدید انتقال نفت در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان
با محوريت اقتصاد مقاومتي ؛ توليد و اشتغال

اجرای 2 خط لوله جدید انتقال نفت در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان از اجراي 2 پروژه خط لوله انتقال نفت در اين شركت با محوريت اقتصاد مقاومتي و در جهت توليد و اشتغال خبر داد .

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان ، مهندس قباد ناصري در اين خصوص اظهار داشت : اين 2 خط لوله به طول 21200 متر با هدف تسهيل در فرآيند انتقال نفت توليدي و همچنين صيانت از محيط زيست در 2 شهرستان مسجدسليمان و ايذه اجرا شد .

وي با اشاره به اينكه اين پروژه ها با تكيه بر اصل اقتصاد مقاومتي و استفاده از توانمندي پرسنل مديريت عمليات و اداره تعميرات خطوط لوله و همكاري بخش خصوصي صورت گرفت افزود :  با اجراي اين 2 عمليات اصلاحي ضمن نوسازي و ايمن بخشي فرآيند انتقال ، با جمع آوري و خروج خط لوله قديمي از حريم مسكوني روستاها 220 هزار مترمربع از زمين هاي كشاورزي واقع در حريم خطوط لوله مذكور آزاد گرديد .

مهندس ناصري ادامه داد : با اين اقدام ، امكان كشت و زرع توسط روستاييان واقع در مسير قبلي ميسر گرديد كه اين اقدام مي تواند نقش مهمي در توسعه روستاها و جلوگيري از مهاجرت روستاييان ايفا نمايد .

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در تشريح ابعاد زيست محيطي اين پروژه ها اظهار داشت : با اين اقدامات خطر پوسيدگي و نشت نفت و در نهايت آلايندگي محيط زيست مرتفع گرديد . همچنين از سوزاندن مايعات گازي پالايشگاه تمبي جلوگيري و اين فرآورده ي نفتي به جاي سوزانيدن و ايجاد آلايندگي ، فرآورش گرديده و موجب ارز آوري و تأمين نيازهاي اقتصادي كشور عزيزمان مي گردد .

لازم به توضيح است شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان يكي از 5 شركت بهره بردار تابع شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه با ظرفيت فرآورش روزانه 169000 بشكه راهبري و مديريت مخازن نفت و گاز  واقع در حوزه عملياتي اش را براساس برنامه صيانتي و ابلاغي در گستره اي بوسعت 27000 كيلومتر مربع
 برعهده دارد .  

 

 

ارسال دیدگاه شما