• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 18 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 94648 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۱/۴ - 10:26
بهره برداری 54 طرح عمرانی با بیش از20هزار میلیارد ریال اعتبار
همزمان با دهه مبارک فجر در قشم محقق می شود؛

بهره برداری 54 طرح عمرانی با بیش از20هزار میلیارد ریال اعتبار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بهره برداری 54 طرح عمرانی این سازمان و بخش خصوصی در دهه مبارک فجر به ارزش 20 هزار و 300 میلیارد و 310 میلیون ریال خبر داد.

 به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، عصر امروز حمید رضا مومنی درجمع خبرنگاران اعلام کرد: 54 طرح از جمله پالایشگاه شیرین سازی گاز هنگام، ترمینال، سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی قشم، اسکله 5 هزار تُنی بهمن، ساختمان جدید اداره کل غذا، دارو و استاندارد و کتابخانه عمومی شهر قشم در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
او اظهار داشت: چندین واحد تولیدی بخش خصوصی شامل ساخت اسکله های شناور، لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید مقوا از بازیافت، بسته بندی خشکبار، تولیدی پوشاک، فوم سقفی و دیوار، هتل و هتل آپارتمان، کاشانه های مهمان، مجموعه های گردشگری – خدماتی  و مدرسه غواصی در این ایام مبارک به بهره برداری می رسد.

* ایجاد چهار تا هشت مجتمع پتروشیمی در قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: برای ایجاد چهار تا هشت مجتمع پتروشیمی در شهرک پتروشیمی قشم مشاور خارجی این طرح کار خود را شروع کرده و از اوایل سال آینده عملیات خاکی آن آغاز می شود.
به گفته وی، چهار پالایشگاه نفت هم در جزیره قشم ایجاد می شود که تا کنون یک پالایشگاه با 30 درصد رشد فیزیکی به مرحله سفارش ماشین آلات رسیده و با راه اندازی آن 70 هزار بشکه نفت سنگین (قیر) در این جزیره تولید خواهد شد.
مومنی گفت: اسکله نفتی قشم نیز به مرحله پایانی رسیده است و اسکله 10 هزار تنی بهمن نیز تا آخر سال به بهره برداری می رسد.
او نکاتی هم در زمینه برنامه های حوزه کشاورزی و شیلات قشم مطرح کرد و گفت: مطالعات ایجاد سه شهرک گلخانه ای در زمینی به وسعت 279 هکتار در حال انجام است و یک هزار و 750 هکتار زمین هم در غرب جزیره برای پرورش میگو واگذار خواهد شد که در این بخش با صادرات میگو به چند کشور خارجی پیشرفت قابل توجهی ایجاد شده است.
راه اندازی خط پروازی قشم تا قبل از پایان سال هم از دیگر موضوعات این نشست بود و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی تفاهم نامه ای با بخش خصوصی برای تامین مالی 150 میلیون دلاری این طرح امضا شده است.

* اجرای سیاست توسعه متوازن در جزیره قشم
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر سیاست توسعه متوازن در قشم، گفت: علیرغم گام های خوبی که در انتقال فعالیت های شیلاتی در غرب جزیره برداشته شده و برنامه فعال سازی کشاورزی صنعتی در بخش های مختلف جزیره را در دستور کار قرار داده ایم، اما هنوز به مرحله دلخواه در توسعه متوازن نرسیده ایم.
او ادامه داد: بیش از 92 درصد کل درآمد جزیره قشم در حوزه تجارت دو شهر درگهان و قشم رقم می خورد که این امر نشان از تکمیل نشدن سیاست توسعه متوازن در این جزیره دارد.
به گفته مومنی، برای ایجاد تعادل در فرآیند توسعه متوازن بورس لوازم خانگی به سمت روستای گیاهدان سوق داده شد که باید با آموزش، تبلیغات و بازاریابی نسبت به رونق آن اقدام کرد.
وی بیان داشت: روستای رمکان می تواند به عنوان بخش عمده فروشی مواد غذایی در این جزیره نقش آفرینی کند که باید زیرساخت های آن آماده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه قبل از شروع هرکاری می بایست به دنبال برنامه ریزی صحیح باشیم، گفت: درحال حاضر بنیاد مسکن با وجود تمامی کمبودهای مالی مشغول تهیه طرح "منظومه روستایی" است که این طرح حکم دائرة المعارفی برای پاسخ به تمامی سوالات برنامه ریزان در جزیره قشم خواهد بود.
مومنی تصریح کرد: برای موفقیت در جذب سرمایه گذار و تقویت حوزه تولید و اشتغال در جزیره باید به سرمایه گذاران اطلاعات کامل، صحیح و دقیق بدهیم تا بتوانند با علم و دانش برای سرمایه گذاری به این منطقه وارد شوند و ما مسئول پاسخگویی به نیاز همه سرمایه گذاران هستیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود از اشتغال و تولید به عنوان تاکیدات مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته نام برد و گفت: این دو موضوع دو محور اصلی تمامی برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم است.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

 

ارسال دیدگاه شما