• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • اِسَّبِت ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Saturday 27 Jul 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218324 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۸/۲ - 21:49
دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان اضافه می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد

دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان اضافه می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به افزوده شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان، گفت: میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافته است.

به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در چهارمین روز از هفته بیمه سلامت در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان، اظهار کرد: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی دو سال گذشته، سه دهک مشمول بیمه رایگان بوده‌اند.

نیاستی بیان کرد: این سه دهک از ابتدای سال گذشته توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و سازمان هدف‌مندی یارانه ها دهک‌بندی شده و سپس به بیمه سلامت معرفی می‌شدند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس هیئت محترم وزیران طی هفته گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود تا به این صورت از این به بعد پنج دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قریب به ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر در گروه دهک چهار و پنج به جمعیت بیمه رایگان استان اضافه می‌شوند، خاطرنشان کرد: پیش از این، دهک درآمدی چهارم می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد: به منظور افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت.

وی ادامه داد: بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. همچنین، میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.

نیاستی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می‌نماید، گفت: افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آن‌ها از سوی وزارت اعلام نشده است، می‌توانند با دریافت بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) رایگان برای یک بار به مدت یک ماه از مزایای پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: هم اکنون جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۸۳ نفر (حدود ۶۰ درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در چهار صندوق روستاییان (۶۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر)، صندوق ایرانیان (۲۳۷ هزار و ۶۱۴ نفر)، کارکنان دولت (۱۲۲ هزار و ۶۰۵ نفر) و سایر اقشار (۶۸ هزار و ۵۷۵ نفر) خلاصه می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما