• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218601 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - 03:28
گرمخانه‌ها باید خارج از بافت مسکونی شهر احداث شوند
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد

گرمخانه‌ها باید خارج از بافت مسکونی شهر احداث شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه گرمخانه‌ها باید خارج از بافت مسکونی شهر احداث شوند، گفت: شهرداری باید ضمن انتقال گرمخانه‌ها به خارج از شهر، مهارت‌آموزی نیز برای این قشر در نظر بگیرد تا بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه گرمخانه برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باید در خارج از بافت مسکونی شهر احداث شود، اظهار کرد: گرمخانه‌ها علاوه بر جنبه نگهداری معتادان و بی‌خانمان‌ها، در آراستگی ظاهر شهر نیز تاثیرگذار هستند؛ به همین منظور ضروری است در مکان‌های مناسبی احداث شوند.

 

نظری با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر در امر ساماندهی معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها در احداث گرمخانه اقدام خوبی انجام داده است، عنوان کرد: احداث گرمخانه امری ضروری است اما برای ساخت آن باید جانمایی مناسبی صورت پذیرد و در مناطقی كه مسكونی نیستند اما امكانات حمل و نقلی در آن‌ها وجود دارد، احداث شود.

 

وی با اشاره به نارضایتی شهروندان از احداث گرمخانه در محل زندگی آن‌ها، بیان کرد: شهرداری باید گرمخانه را به خارج از شهر منتقل کند و حتی با برنامه‌ریزی دقیق، مهارت‌آموزی‌هایی برای این افراد درنظر گرفته شود تا با ایجاد اشتغال برای آن‌ها، این امکان فراهم شود که مجددا به زندگی عادی خود بازگردند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه وجود افراد بی‌خانمان یا کارتن‌خواب در سطح شهرهای کشور مشکل‌آفرین است اما این معضل باید با برنامه‌ریزی مناسب و مدون، ریشه‌ای حل شود که با این حال وجود گرمخانه‌ها می‌تواند حداقل مقداری از آلام این بی‌پناهان بکاهد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در احداث گرمخانه باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و ساخت آن در بافت مسکونی شهر تبعات اجتماعی را به دنبال دارد که این مهم باید مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه شما