• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218593 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 13:53
اختصاص ۱۱۸ هکتار از اراضی شهرداری همدان برای کمک به ساخت مسکن ملی
شهردار همدان خبر داد

اختصاص ۱۱۸ هکتار از اراضی شهرداری همدان برای کمک به ساخت مسکن ملی

شهردار همدان با اشاره به اختصاص ۱۱۸ هکتار برای کمک به ساخت مسکن ملی از اراضی حسن‌آباد و شورین، گفت: اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود هزار و ۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است.

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان با تاکید بر اختصاص ۱۱۸ هکتار برای کمک به ساخت مسکن ملی، اظهار کرد: در راستای کمک به مسکن‌سازی دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد کشور، قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص قسمتی از املاک شهرداری همدان واقع در اراضی حسن‌آباد و شورین جهت احداث مسکن ملی امضا شده است.

 

حسینی با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی، بیان کرد: طبق این قرارداد ۵۰ درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و ۳۰ درصد از کاربری های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: از اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود هزار و ۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است که  آورده‌ای ۳ هزار میلیارد تومانی به همراه دارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده است، خاطرنشان کرد: انشالله با انجام بقیه کارها به زودی شاهد شروع  ساخت و ساز در محدوده مذکور باشیم و بتوانیم سهممان را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

 

شهردار همدان با اشاره به آماده‌سازی املاک ۱۰۸ هکتاری، گفت: امور مربوط به جدول‌گذاری، آسفالت به نسبت سهم شهرداری توسط اداره مذکور انجام و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی است.

 

حسینی بیان کرد: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

ارسال دیدگاه شما