• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Friday 26 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 51053 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۲/۲ - 11:04
بیمه؛ چالش کارگر و کارفرما
چگونه می‌شود به فصل مشترکی بین کارگر و کارفرما رسید

بیمه؛ چالش کارگر و کارفرما

علیرغم برداشت‌های موجود، کارگران و کارفرمایان دارای منافع مشترک و همسویی هستند که این موارد نیازمند توجه و تاکید بیشتری از سوی هر دو گروه فوق است. یکی از این موارد بحث کاهش هزینه‌های ایجاد و حفظ کسب و کار است. رونق کسب و کار و افزایش فرصت شغلی ناشی از آن قطعاً نفع کارگران را نیز به دنبال خواهد داشت.

آفتاب صبح - رحیم شعبانلو:

 

بالا‌بودن نرخ بیمه کارگران برای کارفرما

ما در موضوع بیمه با چند چالش و مشکل مواجه هستیم. یک مورد بالا‌بودن نرخ بیمه کارگران است؛ که از یک طرف فشار بر کارگاه‌ها و کارفرمایان است و از طرف دیگر احتمال بیمه‌نشدن کارگران توسط کارفرما را بالا می‌برد.

یارانه‌های بیمه‌ای یکی از نقاط مشترک‌ مطالبات کارگران و کارفرمایان

کاهش هزینه بیمه کارگران و یارانه‌های بیمه‌ای می‌تواند یکی از نقاط مشترک‌ مطالبات کارگران و کارفرمایان باشد. در کنار فرایند اخیرسازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی انحصاری بیمه کارگران می‌بایست از تمام ظرفیت خود جهت واقعی کردن گستره و پوشش بیمه کارگران و کاهش حجم انبوه شکایات بیمه‌ای در مراجع حل اختلاف استفاده نماید.

معافیت و حمایت‌های مالیاتی از کارآفرینان

معافیت و حمایت‌های مالیاتی از کارآفرینان و کارفرمایان نیز می‌تواند موضوعی باشد که در نهایت به رونق کسب و کار و افزایش فرصت شغلی کمک کند.

قانون کار به تنهایی نسخه شفا بخش نیست

توجه به این نکته لازم است که حل مشکلات بازار کار و روابط کار صرفاً به وسیله قانون کار امکان‌پذیر نیست. از یک طرف نیاز به اصلاحات در این قانون به شدت احساس می‌شود از طرف دیگر راه حل و درمان بسیاری از مشکلات در سطوح دیگری فراتر از قانون کار می‌باشد.

در نهایت اینکه تشکل‌ها و گروه‌های کارگری و کارفرمایی با توجه به رویکرد فوق مبنی بر همسو‌بودن منافع، باید گفتگوها، نشست‌ها و هم فکری‌های بیشتری داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما