• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218540 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۴ - 15:03
عیادت از بیماران ریوی و ارائه گزارش به دادگاه؛ حکم قاضی برای مدیر شرکت آلاینده
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد

عیادت از بیماران ریوی و ارائه گزارش به دادگاه؛ حکم قاضی برای مدیر شرکت آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به تشکیل پرونده‌ای برای مدیر یک شرکت آلاینده هوا، گفت: براساس رای دادگاه این فرد موظف است هر ماه در بخش بیماران ریوی یکی از بیمارستان‌های تخصصی همدان حاضر شده و با عیادت از بیماران ریوی، مستندسازی کرده و گزارش خود را به دادگاه ارائه کند.

سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: یک شرکت آلاینده هوا با وجود دریافت اخطاریه‌های متعدد از این اداره کل نسبت به رفع آلایندگی اقدامی نکرد؛ بنابراین به دلیل آلودگی شدید و مستمر هوا پرونده‌ای برای مدیر این واحد آلاینده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

 

محمدی بیان کرد: پس از رسیدگی به اتهام ایجاد آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه و اثرات مخرب آن بر انسان و محیط زیست، دادگاه رای بر محکومیت مدیرعامل این واحد داد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس رای دادگاه مدیرعامل این واحد به قرار تعلیق مراقبتی، اجرای مجازات حبس وی را به مدت سه سال با قید اینکه هر ماه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تخصصی همدان، در بخش بیماران ریوی حاضر و با عیادت، مراتب ابراز همدردی خود را به بیماران ریوی مستندسازی به تصاویر اعلام و مراتب را به قاضی اجرای احکام در پایان هر ماه گزارش دهد، تعیین کرد.

 

به گفته محمدی، هدف قاضی از صدور این رای آگاه ساختن فرد به تبعات آلودگی هوا بر سلامت افراد است.

 

۲۹ دی ماه روز جهانی هوای پاک نام‌گذاری شده است و برنامه‌های این روز در قالب هفته هوای پاک از ۲۶ دی آغاز و تا ۲ بهمن برگزار شد. گفتنی است، روزهای ناسالم هوای استان همدان از ۳۹ روز در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ روز در سال جاری و روزهای خطرناک از ۱۰ روز به صفر رسیده است.

ارسال دیدگاه شما