• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218535 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۳ - 21:09
بودجه پیشنهادی شهرداری همدان به شورای شهر ارائه شد
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد

بودجه پیشنهادی شهرداری همدان به شورای شهر ارائه شد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری همدان به شورای شهر خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بودجه سال جاری نیز تا پایان سال محقق شود.

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه صحن علنی شورا ضمن تبریک ولادت امیرمؤمنان علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شهرداری همدان بیش از سه هزار و ٩٨٠ میلیارد تومان است که توسط شهردار به شورا ارائه شد.

 

مسگریان با اشاره به اهمیت ارائه بودجه پیشنهادی در زمان مقرر به شورا، بیان کرد: تحقق بودجه مهم‌ترین موضوعی است که مجموعه شهرداری باید در راستای آن همت ویژه‌ای داشته‌ باشند.

 

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش مجموعه شهرداری همدان از جمله مدیران و معاونین شهرداری، خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ارجاع داده می‌شود تا پس از بحث و بررسی اعضای شورا، مصوب و به صحن شورا ارسال ‌شود.

 

لایحه پیشنهادی شهرداری پس از تصویب در شورا به کمیته انطباق فرمانداری می‌رود

 

این مقام مسئول عنوان کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری همچنین پس از تصویب در صحن شورا به کمیته انطباق فرمانداری جهت تصویب نهایی ارسال و پس از آن اجرایی می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: انتظار می‌رود بودجه سال جاری ( ۱۴۰۲) نیز تا پایان سال محقق شود و در کنار آن مطالبات پیمانکاران که از ابتدای سال به شهرداری در تحقق برخی از پروژه‌ها کمک کرده‌اند، پرداخت شود.

 

شهردار همدان: رقم بودجه پیشنهادی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است

 

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی اعضای شورای شهر با مجموعه مدیریت شهری با بیان اینکه رقم بودجه پیشنهادی بیش از ٣ هزارو ٩٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: بودجه پیشنهادی حاصل برگزاری نشست‌های متعدد و تخصصی با مدیران مناطق، سازمان‌ها، معاونان و کارشناسان است که امیدواریم در راستای خدمت‌رسانی به مردم شهر راهگشا و اثرگذار باشد.

 

حسینی اظهار کرد: از مجموع بودجه پیشنهادی سال آینده، ۵۴ درصد در بخش عمرانی و حدود ۴۶ درصد نیز در بخش جاری و هزینه پیش‌بینی شده است

 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های عمده‌ای در بودجه پیشنهادی دیده شده است، اضافه کرد: منابع و مصارف بودجه پیشنهادی به صورت متوازن پیش‌بینی شده است.

 

جهت‌گیری اصلی بودجه شهرداری چیست؟

 

این مقام ارشد مدیریت شهری به جهت‌گیری اصلی بودجه سال آینده شهرداری اشاره کرد و گفت: مبنای بودجه پیشنهادی با هدف «همدان بوم شهری گردشگری، دسترس‌پذیر و هوشمند با سبک زندگی ایرانی – اسلامی» تهیه و تدوین شده است.

 

شهردار همدان توجه به سرمایه‌گذاری را از اصلی‌ترین رویکردهای بودجه سال آینده برشمرد و اظهار کرد: توجه به حمل و نقل عمومی، گردشگری، هوشمندسازی، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و ورزشی و سایر موضوعات از دیگر رویکردهای اصلی بودجه پیشنهادی سال ١۴٠٣ است.

 

رشد ۲۶ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به دهه گذشته

 

وی بیان کرد: میانگین نرخ رشد بودجه پیشنهادی سال ١۴٠٣ نسبت به یک دهه گذشته، حدود ٢۶ درصد است.

ارسال دیدگاه شما